به گفته هرمن هالست، سونی میخواهد مطمئن شود اشتباهاتی که منجر به شکست Concord شدند در بازی Marathon تکرار نخواهند شد.
اگرچه ممکن است حس کنید اخیراً این اتفاق افتاده، اما تقریباً یک سال از انتشار (و تعطیلی سریع) بازی Concord گذشته است. Concord عنوانی بود که حتی رسانههای سنتی (که معمولاً از استودیوهای AAA دفاع میکنند) نیز آن را یکی از بزرگترین شکستهای تاریخ بازیهای ویدیویی توصیف کردند. اکنون نام این بازی صرفاً به عنوان اصطلاحی تحقیرآمیز برای توصیف فاجعهها استفاده میشود.
اخیراً در مصاحبهای، هرمن هالست (مدیرعامل گروه تجاری سونی) دوباره به این شکست اشاره کرده است. او درباره بازیهای لایو سرویس سونی و درسهایی که از اشتباهات Concord گرفتند صحبت کرد و گفت سونی مصمم است جلوی تکرار این اشتباهات را در بازی Marathon بگیرد. بر اساس اظهارات هالست، برای درمان بیماری، باید آن را درک کرد، ممکن است درک موجود در این زمینه هنوز ناقص باشد. او مدعی شد چیزی که در نهایت باعث نابودی Concord شد، عرضه بازی در یک بخش فوقالعاده رقابتی بازار و ناتوانی در جلب توجه جامعه بازیبازان بوده است. او دو مشکل اصلی بازی را نادیده گرفت:
طراحی غیرجذاب شخصیتهابرچسب قیمت ۴۰ دلاری
با توجه به اینکه که بازی Marathon در حال حاضر به دلیل شخصیتهای کلیشهای و نبود حالت رایگان مورد انتقاد قرار گرفته است، ادعای سونی مبنی بر یادگیری از اشتباهات گذشته چندان قابل باور نیست. اظهارات هالست بیشتر شبیه به یک تبلیغ برای سرمایهگذاران به نظر میرسد تا تحلیلی واقعی از دلایلی که باعث شکست Concord شد. جالب اینجاست در تضاد با گفتههای او، شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه سونی تمامی کمپینهای تبلیغاتی بازی Marathon را لغو کرده است. اگر این مسئله درست باشد، میتوان نتیجه گرفت حتی خود سونی نیز نسبت به موفقیت بازی اطمینان ندارد.
این شایعه درست باشد یا نه، شرایط پیرامون Marathon اصلاً مساعد نیست. از گزارشهایی درباره بد بودن فضای استودیو و شکاف بین توسعهدهندگان و مدیران گرفته تا رسوایی مربوط به دزدی هنری توسط استودیوی بانجی، موفقیت بازی را تحت تاثیر قرار دادهاند. این شرایط، همراه با گزارشی از مجله فوربس که استودیوی بانجی را در حالت سقوط آزاد توصیف کرده، اعتماد جامعه بازیکنان را به شدت تضعیف کرده است.
نظرات کاربران