نیلی بلاگ

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک – پذیرش جسورانه فناوری‌های نوظهور، رمز موفقیت بانکداری آینده است

به گزارش اخباربانک به نقل از هیبنا،مهدی فتح‌اله گفت: با توجه به روند توسعه سریع فناوری‌های نوین در بانکداری، رمز موفقیت در بانکداری آینده، سازگاری و پذیرش جسورانه تحولات فناوری آینده در صنعت بانکداری است زیرا آینده بانکداری با امروز بسیار متفاوت خواهد بود. بانک‌ها در مواجهه با انتظارات متغیر مشتری، فناوری‌های نوظهور و مدل‌های کسب‌وکار جدید، باید از هم‌اکنون شروع به تدوین استراتژی‌هایی کنند تا به آن‌ها در آماده شدن برای بانکداری در سال ۲۰۳۰ کمک کند. این اصل بدیهی است که آن‌ها بایستی روندهای کلیدی را که چشم‌انداز بانکداری آینده را تغییر می‌دهند، بررسی کرده و بر مبنای آن‌ها، ارائه محصولات و خدمات بانکی و مالی متناسب با نیاز مشتریان را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط مؤسسات تحقیقاتی و مشاوره تخصصی در حوزه مالی و بانکی نظیر اکسنچر و دیلویت، منابع داده‌ در بانکداری نسل آینده، قدرت محسوب می‌شوند. هرچند داده‌ها فراوان هستند، اما اغلب به راحتی در دسترس نیستند و همچنین به اندازه کافی صحیح یا یکپارچه نیستند. مدیریت موثر این منبع ارزشمند و ایجاد جریان ارزش زایی از منابع داده و اطلاعات برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و خلق و توسعه مزیت‌های رقابتی جدید و تحقق اهداف بانکداری نسل‌های 4 و 5 موسوم به بانکداری دیجیتال، هوشمند و امثالهم از جمله راهبردهای کلیدی است که باید در دستور کار متولیان صنعت بانکی قرار گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در ادامه تأکید کرد: فناوری‌های دیجیتال نوظهور به طور چشمگیری بانکداری آینده و بازارهای مالی را در بخش‌های اداری، میانی و پشتیبانی تغییر می‌دهند. هوش مصنوعی مولد، بلاک چین، واقعیت افزوده و سایر فناوری‌های نوین به طرقی که هرگز تصور نمی‌کردیم منجر به تغییر پارادایم‌ها در صنعت بانکداری شده و نتایج و پیامدهایی دارد که ما تاکنون تجربه نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش شکاف فناوری در صنعت بانکداری ایران در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته توصیه کرد؛ بانک‌ها و موسسات مالی کشور باید ضمن درک دانش و فناوری‌های روز تلاش کنند تا زمینه توسعه کاربرد این فناوری‌ها را متناسب با ظرفیت‌های موجود صنعت بانکداری کشور هرچه زودتر فراهم سازند.

مهدی فتح اله تاکید کرد: هرچند موضوع تحول دیجیتال واژه پرطرفدار و پرطمطراقی در کسب وکارهای امروزی است، اما برای بانک‌ها یک ضرورت حیاتی برای موفقیت در محیط تجاری در حال تغییر امروز محسوب می‌شود. درحالی‌که بسیاری از بانک‌های کشور در حال تهیه و تدارک برنامه‌ها و نقشه راه‌های دیجیتالی شدن هستند، ضرورت دارد به نحوی آگاهانه و هدفمند زمینه تغییر و تحول الگوهای کسب وکاری و جریان ارزش زایی بانک با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین فراهم شده و تحقق اهداف تحول دیجیتال در صنعت بانکی محدود به استفاده ابزاری از برخی فناوری‌های جدید نگردد.

وی تاکید کرد مزیت رقابتی آینده در صنعت بانکداری از بزرگ بودن ناشی نمی‌شود، بلکه از سرعت و چابکی در فرایندها و رضایت و خشنودی مشتریان نشأت می‌گیرد. بانک‌های ایران هم باید تغییر را بپذیرند و این را درک کنند که الگوی توسعه در صنعت بانکداری امروز نه الگوی مبتنی بر منابع فیزیکی بلکه الگوی مبتنی بر آگاهی و نوآوری و فناوری است.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت بانک‌ها در قالب اکوسیستم‌های نوین کسب‌وکار، گفت: شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به عنوان بازوی فناوری بانک مسکن، با درک تغییرات و تحولات مورد اشاره درصدد است رویکرد متفاوتی برای ایجاد هم‌راستایی و همسویی با تغییرات و تحولات فناوری در صنعت بانکداری در پیش گرفته و زمینه تحول‌آفرینی و توسعه مزیت‌های رقابتی بیشتری را برای بانک مسکن فراهم سازد.

منبع

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

برچسبی برای این مطلب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *