یکی از بحثهای دیرینه در دنیای Fallout این است که آیا بازی هرگز میتواند از ایالات متحده خارج شود یا نه. از روز اول، این فرنچایز کاملاً در محدوده ایالات متحده آمریکا باقی مانده است؛ توسعهدهندگان، این سری را از واشنگتن به نوادا و از ویرجینیای غربی به پنسیلوانیا بردهاند.
طی رویداد Summer Game Fest در لسآنجلس با جان راش و بیل لاکاسته مصاحبه شد. طرفداران از آنها پرسیدند آیا Fallout میتواند روزی ایالات متحده را ترک کند و پاسخ بسیار ساده بود:
هرگز نمیگوییم هرگز اما میگوییم احتمالاً نه.
فرنچایز Fallout همیشه در آمریکاییگرایی، فرهنگ شرکتی و فناوری اتمی ریشه داشته است. برندها، تصاویر نمادین، موسیقیها و المانهای این سری، نمایشی کامل از آمریکای دهه ۱۹۵۰ را با جنبههای رتروفوتوریسمی درهمآمیخته است که مرزهای علمی-تخیلی را لمس میکنند. نمیتوان تصور کرد که این بازی در جایی غیر از ایالات متحده اتفاق بیفتد و شاید اصلاً ممکن نباشد.
جان راش اینگونه توضیح داد:
بخش بزرگی از روح Fallout آن حس آمریکایی است. این حس در تمام داستانها، مناظر و طراحی صحنهها جریان دارد. اگر داستانی مانند Fallout از ایالات متحده خارج شود، فکر میکنم چالش بزرگ این خواهد بود که چگونه همان لحن و همان حس را منتقل کنیم.
این موضوع بخش بزرگی از چیزی است که Fallout را Fallout میسازد؛ آمریکاییگرایی علیه لحظات تاریکتر و در مقابل لحظات سبکتر و یافتن آن تعادل. این ساختار واقعاً همان Fallout هست.
بیل لاکاسته، تهیهکننده اصلی مشغول روی Fallout 76، موافق بود و در ادامه گفت:
فکر میکنم روایت از طریق لنز ما است که مردم را درباره اتفاقات دیگر نقاط جهان مرموز نگه میدارد.
این دو شخص باور دارند که ارائه تدریجی اطلاعات درباره بقیه جهان و اجازه دادن به طرفداران برای کنار هم گذاشتن قطعات، کاملاً عمدی است و به طرفداران Fallout اجازه میدهد بر اساس جزئیات سی سال پیشینهای که جهان Fallout را پیش میبرد، تفسیرهای خود را داشته باشند.
نظرات کاربران