نیلی بلاگ

بزرگی نقشه، معیاری برای کیفیت بازی‌های جهان‌باز نیست

جهان بازی Dying Light: The Beast شاید بزرگ‌ترین نقشه جهان‌باز را نداشته باشد، اما طراحی دستی آن به گفته استودیوی Techland، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از دنیایی وسیع‌تر را فراهم می‌کند.

تبلیغات

تایمون اسمکتالا، کارگردان مجموعه Dying Light، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت GamesRadar عنوان کرده است که استودیوی تکلند به این درک رسیده که مقیاس و بزرگی نقشه در بازی‌های جهان‌باز اهمیت چندانی ندارند، بلکه مهم احساسی است که بازیکن از حضور در آن فضا دارد.

وی در این باره می‌گوید:

ما می‌توانیم یک دنیای جهان‌باز طراحی کنیم که شاید آن‌چنان گسترده نباشد، اما اگر با دقت و به‌صورت دستی ساخته شده باشد و حس واقع‌گرایانه‌ای القا کند، رضایت بازیکن از حضور در آن دنیا بسیار بیشتر خواهد بود.

اسمکتالا در ادامه مصاحبه با اشاره به برخی دیگر از بازی‌های جهان‌باز، تلاش کرد منظور خود را روشن‌تر بیان کند. او می‌گوید در بسیاری از این عناوین «معمولاً چند مرکز فعالیت وجود دارد و بین آن‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد.» این دقیقاً همان چیزی است که Techland می‌خواهد از آن دوری کند.

ما تلاش کردیم تا بازی‌های Dying Light را به عناوین جهان‌بازی تبدیل کنیم که در آن‌ها بازیکن دائماً مشغول بازی‌ کردن، در حال تعامل با کنترلر و فشردن دکمه‌ها باشد.

به گفته اسمکتالا، تمرکز بر طراحی دقیق‌تر و دنیای کوچک‌تر باعث شده که Dying Light احتمالاً یکی از متراکم‌ترین بازی‌های جهان‌باز حال حاضر بازار باشد. او درباره بازی Dying Light: The Beast‌ نیز می‌گوید:

این بازی نمونه‌ای بارز از دنیایی است که در آن بازیکن به‌طور مداوم در حال نگاه کردن به اطراف، غرق در فضا و کاملاً درگیر با حال و هوای بازی است.

یکی از عواملی که به متراکم‌تر شدن دنیای Dying Light کمک کرده، ماهیت زامبی‌محور این سری است. از آن‌جا که بازی در دنیایی مملو از مردگان متحرک جریان دارد، توسعه‌دهندگان بهانه‌ای طبیعی برای پراکنده‌ کردن دشمنان در سراسر نقشه دارند. چه به‌صورت دسته‌جمعی و چه به‌صورت تک‌تک، بازی همیشه می‌تواند در هر لحظه تهدیدی در برابر بازیکن قرار دهد. این مسئله به ایجاد حس تراکم در دنیای بازی کمک می‌کند، اما به‌تنهایی کافی نیست.

به گفته اسمکتالا، نکته مهم‌تر این است که در کنار تهدید دائمی دشمنان، باید محتوای کافی برای انجام دادن نیز وجود داشته باشد. در اینجا نقطه‌قوت اصلی سری Dying Light یعنی گیم‌پلی اول‌شخص، متمرکز بر مبارزات تن‌به‌تن و با حس فیزیکی بالا وارد عمل می‌شود. این ویژگی‌ها تجربه‌ای زنده، حسی درگیرکننده را برای بازیکن فراهم می‌کنند.

بازی Dying Light: The Beast در تاریخ ۲۲ اوت ۲۰۲۵ (۱ شهریور ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این اثر در اواخر سال جاری میلادی در دسترس دارندگان پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان قرار خواهد گرفت.

منبع خبر

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

برچسبی برای این مطلب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *