طبق گزارشها، یک کاهش ۲۵ درصدی را در هزینه صرف شده توسط جوانان آمریکایی برای بازیهای ویدیویی شاهدیم.
طبق گزارشی جدید، میانگین هزینه هفتگی جوانان آمریکایی (بین ۱۸ تا ۲۴) سال برای بازیهای ویدیویی نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است. این دادهها توسط شرکت Circana در گزارشی تازه منتشر شدهاند. به گزارش وال استریت ژورنال، میزان هزینه صرف شده برای بازیهای ویدیویی در این رده سنی نزدیک به ۲۵٪ کاهش یافته است. در سایر گروههای سنی، میزان کاهش بسیار کمتر بوده است. این موضوع نشان دهنده فشارهایی است که جوانان آمریکایی در زمینه هزینههای شخصی با آن مواجه هستند.
به طور کلی، طبق دادههای Circana، هزینه کردن این گروه سنی در فروشگاههای آنلاین و فیزیکی بین در ماههای آغازین سال ۲۰۲۵ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۳٪ کاهش یافته است. در همین حال، هزینه کردن دیگر گروههای سنی همچنان در حال افزایش است، هر چند سرعت رشد آنها نیز کاهش یافته است.
میزان تغییرات ایجاد شده در هزینه کردن افراد در صنایع مختلف
این گزارش نشان میدهد عوامل متعددی از جمله چالشهای بازار کار، بازپرداخت وامهای دانشجویی و بدهیهای کارت اعتباری باعث ایجاد فشارهای اقتصادی مضاعفی بر جوانان آمریکایی شده است. گزارش بانک آمریکا نیز این روند کاهشی را تایید کرده است. نکته قابل توجه وجود این روند کاهشی در تمام زمینههای مرتبط با تکنولوژی میباشد، اما در حوزه بازیهای ویدیویی نسبت به دیگر حوزهها، این روند بسیار سریعتر است.
قیمت سختافزار و نرمافزار نیز در صنعت بازیهای ویدیویی در حال افزایش است. برای مثال، شرکت مایکروسافت اخیراً قیمت کنسولهای خود را افزایش داده است. همچنین بازیهای جدید پلتفرم ایکس باکس با قیمت ۸۰ دلار عرضه خواهند شد. اولین عنوان در این فهرست The Outer Worlds 2 خواهد بود. نینتندو نیز بازی Mario Kart World را با قیمت ۸۰ دلار معرفی کرده است. به نظر میرسد در آینده این بازار، بسته به تغییر شرایط اقتصادی، نوسانات بیشتری را تجربه خواهد کرد.
نظرات کاربران