جیمز گان، مدیر استودیوهای DC و کارگردان فیلم سوپرمن، درباره تفاوت شخصیت کارا زور-اِل با نسخههای پیشین این ابرقهرمان توضیح داده است.
فیلم سوپرگرل به کارگردانی کریگ گیلسپی قرار است این قهرمان کریپتونی را بهعنوان یکی از ارکان اصلی جهان سینمایی DC معرفی کند. در این نسخه، بهجای نمایش کارا زور-اِل بهعنوان دخترعمه خوشبین سوپرمن بر روی زمین، بر تلاشهای او در مبارزاتی مستقل در اعماق فضا تمرکز دارد.
در گفتوگویی با ComicBook، جیمز گان تأکید میکند که منشأ سوپرگرل در DCU با نسخههای قبلی لایواکشن این شخصیت تفاوتی اساسی دارد. به گفته گان، اقامت کارا بر باقیماندههای سیاره کریپتون باعث شده شخصیت او در مقایسه با سوپرمن، وضعیت روانی ناپایدارتری داشته باشد. او اظهار میکند که امکان بازگشت به صحنههایی از کریپتون در قالب فلشبک همیشه وجود دارد، اما محور داستان، تأثیر ویرانی کریپتون بر کاراکتر کارا زور-اِل است. گان در بخشی از اظهاراتش میگوید:
بازگشت به کریپتون در قالب فلشبک همیشه ممکن است. اما به نظر من این مسائل برای تمایز میان این دو شخصیت اهمیت اساسی دارند. کلارک، برخلاف کارا، کودکی شاد و سالمی داشته است. او در محیطی آرام با والدینی مهربان بزرگ شد و همین باعث شده در میان ابرقهرمانان، کماختلالترین باشد. اما کارا، بهویژه در نسخه DCU، شخصیت ناآرام و دچار مشکلات جدی است. او در دوران رشد، تجربههای تلخی داشته و بر اساس داستانی از کمیکی که اقتباس شده، شاهد مرگ پیدرپی نزدیکانش در حین فروپاشی بخشی از سیارهاش بوده است.
این پیشزمینه داستانی، برگرفته از کمیک تحسینشده Supergirl: Woman of Tomorrow نوشته تام کینگ است که نسخهای متفاوت و تیرهتر از زندگی کارا زور-اِل را به تصویر میکشد. در این روایت، او بهطور مستقیم نابودی کریپتون را دیده و سالهای اولیه عمرش را در حال تلاش برای بقا گذرانده است. این تجربهها باعث شکلگیری یک لایه محافظ روانی در شخصیت او میشود که تضاد آشکاری با شخصیت مثبتنگر و با ثباتتر سوپرمن دارد.
بهجای اینکه صرفاً بهعنوان دخترعمه شاد سوپرمن شناخته شود، کارا زور-اِل با بازی میلی آلکاک قرار است هویتی مستقل، نگرشی ویژه و اطرافیانی متفاوت برای خود داشته باشد. مسیر شخصی او تحت تأثیر انگیزههایی متفاوت پیش خواهد رفت و واکنش او به چالشها که در نسخه Woman of Tomorrow فراوانند، نمایانگر پسزمینه خاص زندگی او خواهد بود. این تفاوتها باعث میشود سوپرگرل DCU صدایی مجزا و تاثیرگذار در این جهان سینمایی داشته باشد.
برخلاف نسخههای قبلی لایواکشن سوپرگرل، کارا با بازی میلی آلکاک قرار نیست صرفاً در حاشیه سوپرمن ظاهر شود. از فیلم سوپرگرل سال ۱۹۸۴ با بازی هلن اسلیتر گرفته تا سریال Arrowverse با بازی ملیسا بنوئیست، بیشتر نسخهها بر ارتباط مستقیم کارا با میراث سوپرمن تأکید داشتهاند. حتی نسخه ساشا کاله در فیلم The Flash، هرچند در خط زمانی متفاوت، همچنان به سوپرمن وابسته بود. اما سوپرگرل جدید این چرخه را خواهد شکست.
با رونمایی از لباس سوپرگرل در فیلم جدید، تفاوت اساسی میان نسخه میلی آلکاک و نسخه ساشا کاله آشکار شده است. این طراحی تازه تأکیدی است بر تغییر ماهیت شخصیت کارا در نسخه DCU. اقتباس از کمیک Supergirl: Woman of Tomorrow تصمیمی خلاقانه و هوشمندانه به شمار میرود. ترکیب داستانی وسترن فضایی با عناصر عمیق شخصیتی در این کمیک، فرصتهایی بصری و روایی قابل توجهی را برای خلق تجربهای سینمایی منحصربهفرد در اختیار سازندگان قرار میدهد. خاستگاه متفاوتی که فیلم سوپرگرل کریگ گیلسپی میتواند برای کارا ارائه کند، احتمالاً نقطه شروع قدرتمندی برای حضور او در DCU خواهد بود.
منبع: اسکرین رنت
نظرات کاربران