نیلی بلاگ

دیزنی و یونیورسال از midjourney شکایت کردند

شرکت‌های دیزنی و یونیورسال علیه شرکت هوش مصنوعی midjourney به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت یک شکایتنامه‌ی ۱۱۰ صفحه‌ای تنظیم کردند.

تبلیغات

هوش مصنوعی midjourney ابزاری برای خلق تصاویر متفاوت با توجه به پرامپت‌های مخاطب است، اما ظاهرا فعالیت‌های این هوش مصنوعی به مذاق شرکت‌های کله‌گنده‌ی هالیوود خوش نیامده و آن را نمونه‌ی بارز نقض کپی‌رایت و سرقت ادبی خواندند.

دیزنی و یونیورسال اولین شرکت‌هایی بودند که این هفته علیه هوش مصنوعی midjourney شکایت کردند؛ شرکت‌های هالیوودی معتقد هستند که این هوش مصنوعی با استفاده از آثار دارای کپی‌رایت خودش را تمرین می‌دهد و این باعث می‌شود که به زودی دیگران بتوانند به راحتی از آثار و شخصیت‌های آن‌ها تقلید کنند.

شرکت‌های هوش مصنوعی مثل midjourney معمولا بدون پرداخت هزینه میلیون‌ها داده از سرتاسر اینترنت را برای تمرین در اختیار می‌گیرند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها، استودیو‌ها و افراد حقیقی دست به اقدامات قانونی بزنند.

دیزنی و یونیورسال اولین شرکت‌هایی هستند که علیه midjourney شکایت می‌کنند که می‌تواند نقطه‌ی مهمی در مقابله با سرقت ادبی هوش مصنوعی‌ها باشد و حتی شاید پای شرکت‌های دیگر نیز به این ماجرا اضافه شود.

منبع: timesofindia

منبع خبر

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

برچسبی برای این مطلب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *