استودیوی لهستانی Techland، سازنده سری بازیهای Dying Light، قصد دارد فاصله زمانی عرضه بازیهای خود را به ۳ الی ۴ سال کاهش دهد.
کارگردان فرنچایز Dying Light در مصاحبهای جدید اعلام کرد که قصد دارد فرایندهای داخلی خود را بهگونهای بازطراحی کند که توسعه هر بازی جدید حدود سه تا چهار سال به طول بینجامد.
در مصاحبه با وبسایت WCCFTech، تایمون اسمکتالاا (Tymon Smektała)، کارگردان فرنچایز Dying Light، پیرامون چگونگی تبدیل شدن The Beast به یک بازی مستقل صحبت کرد. این بازی در ابتدا قرار بود بهعنوان یک بسته الحاقی برای Dying Light 2: Stay Human عرضه شود.
وی در این باره گفت:
درک میکنم که برخی بازیکنان ممکن است فکر کنند که «این پروژه از یک چیز کوچک شروع شد و حالا با قیمت کامل عرضه میشود و حالا میخواهیم آن را به عنوان یک بازی جدید بفروشیم». اما واقعاً اینطور نیست. این بازی، بازگشت شخصیت Kyle Crane را به همراه دارد.
کمپین داستانی این عنوان با بازیهای قبلی قابل مقایسه است و از نظر من، این بهترین بازی Dying Light است که تاکنون ساختهایم. یک روز متوجه شدیم که عملاً با یک بازی جدید مواجه هستیم.
اسمکتالا در ادامه مصاحبه، به فاصله زمانی میان دو نسخه Dying Light اشاره کرد؛ جایی که نسخه دوم هفت سال پس از نسخه اول منتشر شد. او تأکید کرد که Techland قصد دارد رویکرد جدیدی در پیش بگیرد تا بتواند بازیهای بیشتری را با فاصله زمانی کوتاهتر عرضه کند.
درک این موضوع چیزی است که میخواهیم به عنوان یک استودیو در آینده نیز آن را دنبال کنیم. چون توسعه هر دو بازی Dying Light 1 و ۲ حدود هفت سال طول کشید. ما معتقدیم که با رویکردی اندکی متفاوت و تمرکز بیشتر، میتوانیم بازیها را با سرعت بیشتری به مرحله انتشار برسانیم.
احتمالاً به چرخه توسعه سه الی چهار ساله نگاه میکنیم و از نظر من، Dying Light: The Beast نخستین گام در این مسیر جدید است.
این کارگردان همچنین اشاره کرد که در استودیوی Techland، بازی Dying Light: The Beast نه بهعنوان یک اسپینآف، بلکه به عنوان سومین نسخه اصلی فرنچایز در نظر گرفته میشود. در حالی که این پروژه در ابتدا با جاهطلبی کمتری آغاز شد، اما در طول فرآیند توسعه، استودیو به تدریج آن را به چشم یک دنباله کامل نگاه کرد.
وی در این باره گفت:
برای ما، این نسخه به مانند Dying Light 3 است. شاید پروژه در ابتدا با جاهطلبی کمتری آغاز شد، اما بازگشت Kyle Crane ما را بسیار هیجانزده کرد. همچنین از کار کردن با نسخه جدید موتور بازیسازی و اعتماد به نفس بالا نسبت به مکانیکهای گیمپلی، انرژی مضاعفی گرفتیم.
اسمکتالا در مصاحبه خود اذعان کرد که استودیو تا حدی فراموش کرده بود چه عناصری باعث محبوبیت نسخه اول نزد هواداران شده بود.
در Dying Light 1 موفق شدیم اثری خلق کنیم که همه اجزای آن به درستی در کنار هم قرار گرفته بودند و شاید به اندازه کافی به خاطر آن مورد قدردانی قرار نگرفتیم.
نسخه اول اثری بود که برای هسته اصلی جامعه هواداران ما یک تجربه بقا-محور، در سبک اکشن ترسناک جهان باز، با عناصر پررنگ بقا بود. اما در Dying Light 2 این موضوع را فراموش کردیم. بازی از نظر تجاری موفق بود، اما آن دسته از بازیکنانی که باید بیش از همه برای ما اهمیت میداشتند، اعتقاد داشتند که آن حس تهدید، ترس و تنش را از دست رفته است.
بازی Dying Light: The Beast در تاریخ ۲۲ اوت ۲۰۲۵ (۱ شهریور ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظرات کاربران