با وجود اینکه پس از موفقیت Astro Bot، سونی تمایل خود را برای ساخت بازیهای خانوادگی بیشتر اعلام کرده بود، هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن، از میزان رضایت شرکت نسبت به موفقیت این بازی سخن گفت و آن را یکی از هیجانانگیزترین موفقیتهای اخیر پلی استیشن توصیف کرد.
هالست گفت:
Astro Bot یک موفقیت چشمگیر بود که هم در میان منتقدان و هم بازیکنان تحسین گستردهای کسب و جوایز بسیاری را در مراسمهای مختلف از آن خود کرد.
او همچنین Astro Bot را یک «آیپی نوظهور» معرفی کرد، چرا که تا کنون سه بازی با محوریت این شخصیت ساخته شده است. وی درباره آینده این فرنچایز نیز صحبت کرد و گفت که در آینده قصد دارند عناوین بیشتری از Astro Bot بسازند و آن را به یک فرنچایز ماندگار و نمادین برای پلی استیشن تبدیل کنند.
پیش از این نیز هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، از مدیران اجرایی سونی، در فوریه ۲۰۲۵ علاقه خود را نسبت به Astro Bot ابراز و از نامزدی این بازی در بخشهای مختلف جوایز The Game Awards 2024 تمجید کرده بود. توتوکی همچنین از بازی Helldivers 2 نیز با همین لحن تقدیر کرد.
او در آن زمان گفت:
در جوایز The Game Awards 2024، عنوان انحصاری ما Astro Bot در چهار بخش از جمله بازی سال و بهترین بازی خانوادگی برنده شد، بیشتر از هر عنوان دیگری. همچنین بازی لایوسرویس Helldivers 2 که در فوریه سال گذشته منتشر شد، موفق به دریافت جوایز بهترین بازی چندنفره و بهترین بازی لایو سرویس شد. اینکه عناوینی در ژانرهایی که قصد گسترششان را داریم، از جمله بازیهای خانوادگی و سرویس محور، این جوایز را کسب کردهاند، گامی مهم در جهت ایجاد مجموعهای متنوع از عناوین است.
Astro Bot به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شد و موفقیت این پلتفرمر تحسین شده، خیلی زود پس از عرضه خود را نشان داد. سونی در نوامبر ۲۰۲۴ اعلام کرد که این بازی در ۹ هفته ابتدایی انتشار، بیش از ۱.۵ میلیون نسخه فروخته است.
نظرات کاربران