فیلم Materialists با هنرنمایی پدرو پاسکال، داکوتا جانسون و کریس ایوانز توانسته مورد توجه منتقدان قرار بگیرد.
فیلم Materialists دومین تجربه کارگردانی سلین سونگ به شمار میرود، آن هم پس از اینکه او توانست با فیلم Past Lives محصول سال ۲۰۲۳ به موفقیت دست پیدا کند. این فیلمساز در فیلم جدید خودش به سراغ ژانر کمدی، درام و عاشقانه رفته و این اثر را با همکاری با کمپانی A24 تولید کرده است.
بازیگران برجسته و سرشناسی برای ایفای نقشهای اصلی فیلم Materialists به خدمت گرفته شدند که شامل پدرو پاسکال، داکوتا جانسون و همچنین کریس ایوانز است. داستان فیلم روایتگر زندگی زن جوانی در نیویورک است که بهعنوان هماهنگکننده روابط عاشقانه فعالیت میکند. او در مسیر پیشرفت کاری خودش با دشواریهایی روبهرو است؛ از یکسو رابطه گذشتهاش او را به عقب میکشد و از سوی دیگر، یک گزینه منطقی و مناسب برای آیندهاش پیش رویش قرار دارد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۳۳ نقد برای فیلم Materialists منتشر شده که امتیاز ۸۸ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۳ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۷ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
نظر منتقدان درباره فیلم Materialists
راتن تومیتوز | ۳۳ نقد – امتیاز ۸۸ درصدمتاکریتیک | ۱۷ نقد – امتیاز ۷۳ از صد
«۹۰/۱۰۰ IGN | منتقد: سیدهانت ادلاکها»
از دور، فیلم Materialists شبیه یک کمدی رمانتیک ساده با محوریت یک مثلث عشقی به نظر میرسد اما سلین سونگ آن را به درامی تأملبرانگیز و معنادار درباره عزتنفس تبدیل میکند.
«۹۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مولی فریمن»
سونگ مهارت ویژهای در روایت داستانهایی دارد که دیوارهای اطراف قلبمان را فرو میریزند و ما را به زیباترین شکل ممکن دچار حس دلتنگی و اندوه میکنند.
«۹۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
فیلم دوم این نمایشنامهنویس که حالا فیلمساز شده، با اطمینانی تحسینبرانگیز ساخته شده و نگاهی پیچیده و نوآورانه به عشق مدرن، ارزشگذاری فردی و چالشهای یافتن شریک زندگی در شهری با هزینههای سرسامآور دارد؛ اثری که بار دیگر هر سه شخصیت مثلث عاشقانهاش را با صداقت و همدلی یکسانی به تصویر میکشد.
«۸۵/۱۰۰ TheWrap | منتقد: ویلیام بیبیانی»
صمیمانه توصیه میکنم فیلم Materialists را تماشا کنید و آن را آنگونه که هست ببینید، نه آنطور که از بیرون به نظر میرسد یا آنطور که ممکن است توسط همان فروشندگان کلیشهای دنیای عشق تجاری به شما معرفی شده باشد؛ کسانی که فیلم سلین سونگ دقیقاً آنها را نقد میکند.
«۸۳/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: مورین لی لنکر»
فیلم Materialists با وجود وفاداری به طرح عاشقانهاش، هیچ پاسخ آسانی ارائه نمیدهد.
«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»
این فیلم درامی اجتماعی و عاشقانه است که با دقت و جدیت فراوان، به زندگی امروز ما نگاه میاندازد، به اینکه چگونه زندگی اکنون ما با گذشتهمان پیوند دارد یا ندارد. فیلم نیمه تاریکی نیز دارد.
«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: جان نوجنت»
این فیلم با فیلم Past Lives متفاوت است و نگاهی تیزبینانه به بازار رقابتی روابط عاشقانه دارد و هم به شکلی بیرحمانه صادقانه است و هم به طرز ایدهآلی رمانتیک.
«۷۵/۱۰۰ IndieWire | منتقد: کیت اربلند»
بدبینانه، غمانگیز، و گاهی عمیقاً تیره و تلخ، سلین سونگ در این فیلم ژانر را زیر و رو میکند تا نشان دهد این داستانها تا چه حد میتوانند سطحی باشند.
«۶۷/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: ناتالیا کئوگان»
با این حال، فیلم فاقد آن ظرافت در شخصیتپردازی و شیمی میان شخصیتهاست که فیلم اول کارگردان بهخوبی ارائه داده بود.
«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: اد گونزالس»
در نیمه دوم، تمرکز بیشتر فیلم بر معضل عاشقانه لوسی قرار میگیرد و بر اینکه چگونه او مجبور میشود با باورها و قواعد سفتوسخت خود درباره روابط روبهرو شود. در نتیجه، روایت فیلم بیشازپیش به مسیرهای آشنا و قابل پیشبینی کمدیهای رمانتیک سنتی نزدیک میشود.
«۵۰/۱۰۰ The Daily Beast | منتقد: نیک شگر»
تلاش دوم سلین سونگ قالبی سبکدلانه و کمدیوار را در آغوش میگیرد اما متأسفانه محتوای آن را بیش از حد جدی اجرا میکند و نتیجه آن، معادل سینمایی یک نوشابه شیرین است که گازش کاملاً پریده باشد.
نظرات کاربران