Death Stranding 2 سرانجام منتشر شد و بی شک در ارائه گرافیک «نسل نهمی واقعی» موفق عملکرده است. Death Stranding 2 با بهینهسازی شگفتانگیز خود، همه را مجبور به تحسین Kojima Productions و صدالبته، موتور بازیسازی Decima کرده است.
هواداران در حال بحث درباره این موضوع هستند که آیا Decima Engine برتر از Unreal Engine 5 است، زیرا تجربه بازی بسیار بهتری را در مقایسه با دومی ارائه میدهد که اغلب به دلیل مشکلات عملکردی قابل توجه، مورد انتقاد قرار میگیرد.
هواداران برای تحسین Decima Engine به X (توییتر سابق) روی آوردهاند. این موتور که توسط Guerrilla Games برای بازی Horizon: Zero Dawn ساخته شده بود، توسط Kojima برای Death Stranding بهبود زیادی یافته است. با این حال، همانطور که در Death Stranding 2 دیده میشود، آخرین نسخه آن بهترین نسخه تا به امروز است.
بسیاری ادعا میکنند که این موتور «در سطح خودش یکهتاز است»، به خصوص بر اساس اینکه مدلهای کاراکتر چقدر واقعگرایانه هستند و از نظر گرافیکی چقدر فوقالعاده است. این موتور بدون حتی ادغام کردن فناوریهایی مانند ray tracing ،nanite و موارد دیگر به این حد از زیبایی بصری دست مییابد.
عدم استفاده از این تکنولوژیها، از دلایل بهینهسازی قابل تحسین این عنوان نیز هست. Death Stranding 2 بر روی PS5 پایه با رزولوشن 1440p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (FPS) بدون هیچگونه افت فریمی اجرا میشود. حذف ray tracing و فناوریهای مشابه، مزایای عملکردی عظیمی را به همراه دارد.
البته، باید در نظر داشته باشیم که Death Stranding 2 تنها با تمرکز بر روی یک پلتفرم بهینهسازی شده است. با این حال، واقعاً جالب توجه است که یک بازی علیرغم عدم استفاده از Unreal Engine، چقدر میتواند عالی به نظر برسد.
نظرات کاربران