پس از پایان محدودیت زمانی Capcom پیرامون انتشار اخبار و جزئیات دموی نمایش داده شده از بازی Resident Evil Requiem به خبرنگاران، وبسایتها و تولید کنندگان مختلف، وجود دو حالت قابل انتخاب برای دوربین بازی تایید شده است.
وبسایتها و خبرنگاران مختلف، به طور تقریبی جزئیات مشابهای را از این دموی نشان داده شده از سوی کپکام پیرامون بازی Resident Evil 9 گزارش دادهاند. در ادامه، برخی از این جزئیات که از منابع متعددی گردآوری شده است را مرور میکنیم:
گیمپلی نمایش داده شده از پیش ضبط شده بود چیزی حدود ۱۵-۳۰ دقیقه به طول انجامید.گیمپلی روی کنسول PS5 ضبط شده بود.یک هیولا به مانند شخصیت Nemesis در Resident Evil 3، به طور دائم در حال تعقیب شخصیت اصلی بود.این دمو، بیشتر روی حل پازلها در فضای بسته تمرکز داشت و فاصله زیادی با گیمپلی هیجانی Resident Evil 4 در آن احساس میشد.مدیریت فضا (Inventory) همانند عناوین قبلی است، اما اسپری شفا دهنده جای خود را به یک سرنگ داده است.فضای تاریک، دلهره آور و تنشزا مشابه Resident Evil 7.شخصیت اصلی مامور سابق FBI است، بنابراین برخی آموزشهای ابتدایی برای استفاده از سلاح را از قبل تجربه کرده است.در بخش تنظیمات، Capcom از قابلیت تغییر دوربین بازی به صورت دلخواه و در هر لحظه از گیمپلی رونمایی کرد. بنابراین، بازیکنان خواهند توانست بسته به سلیقه خود، میان دوربین اول شخص و سوم شخص یکی را انتخاب کنند.وجود پازلهایی مشابه عناوین کلاسیک سری.برخی از خبرنگاران از دموی نشان داده شده رضایت کامل نداشتهاند، زیرا عمده گیمپلی نمایش داده شده، تقلا کردن شخصیت گریس اشکرافت در تاریکی، نالههای او از درد و حل معماهای محیطی بود. برخی دیگر نیز از توانایی انتقال حس ترس و اتمسفر دلهره آور آن تمجید کردهاند.حل معما و پازلها، از مهمترین بخشهای گیمپلی به نمایش درامده بود
به طور کلی، دموی نشان داده شده وعده بازگشت به ریشههای ترس سری و کاهش جنبههای اکشن آن را میدهد. هرچند به گفته برخی منابع داخلی نظیر Dusk Golem، این تنها بخش کوچکی از گیمپلی بازی است و نشانگر تم و فضاسازی اکثریت آن نخواهد بود.
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منابع: Gaming Bible/ Xbox Era / Screen Rant
نظرات کاربران