پیر تارنو، توسعهدهنده بازی Rematch، اظهار میکند که بازیکنان به دنبال نوآوری هستند و توسعه دهندگان با دوری از این مسئله، احتمال شکستشان را افزایش میدهند.
اگرچه، صنعت ساخت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر به استفاده از طراحی بازیهای آزمایش شده و موفق تمایل داشت، اما امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به سمت نوآوری حرکت میکند. با موفقیت استودیوهای کوچکی مانند Sandfall Interactive که بازیهای بزرگی مانند Clair Obscur: Expedition 33 را تولید کردند، صنعت بازیهای ویدیویی به این نتیجه رسیده است که باید از حرکت در مسیر امن دوری کند. انتشار بازی جدید ریسک بیشتری نسبت به ساخت یک دنباله برای عنوانی موفق دارد، بنابراین گاهی اوقات شرکتها ممکن است ریسک نکنند. با این حال، نوآوری هنوز هم موضوعی مهم است.
بازی دیگری اخیراً سر و صدای زیادی در بازار ایجاد کرده است و کارگردان خلاق این پروژه معتقد است وجود تجربیات جدید و متفاوت برای رشد صنعت بازیهای ویدیویی امری کلیدی است. اخیراً در گفتوگویی، پیر تارنو، کارگردان خلاق استودیوی Sloclap، در مورد آخرین عنوان استودیو صحبت کرد. استودیوی Sloclap بازیهای جالبی مانند Sifu و Absolver را به طرفداران هنرهای رزمی ترکیبی معرفی کرده است. با این حال آخرین بازی منتشر شده توسط این استودیو، عنوان Rematch، یک بازی فوتبال آرکید است.
طبق گفته کارگردان، Rematch پیش از انتشار Sifu در حال توسعه بوده است. او فکر میکند استودیوها باید همیشه آماده باشند تا کارهای متفاوتی بکنند و هرگز اجازه ندهند موفقیت یک پروژه، حرکت بعدیشان را تعیین کند. به گفته او، انتخاب مسیر مطمئن و امن به نابودی یک استودیو میانجامد. شاید این رویکرد دقیقاً همان دلیلی است که Rematch اینقدر موفق بوده است. اگرچه این عنوان با بازیهایی مانند FIFA رقابت میکند، اما به سبکی خاصی در فوتبال میپردازد که برای سالها در صنعت بازیهای ویدیویی غایب بود.
البته، توسعهدهندگان مختلفی به تازگی رویکرد مشابهی را اتخاذ کردهاند و شاید به همین دلیل است که بسیاری اعتقاد دارند بازیهای Indie/AA در نهایت از بازیهای AAA که مبتنی بر یک رویکرد فرمولی هستند، پیشی خواهند گرفت.
نظرات کاربران