انتظار میرود GTA 6 به گرانترین بازی ویدیویی ساخته شده در تاریخ تبدیل شود. اگرچه به احتمال زیاد GTA 7 از نظر وسعت و بزرگی حتی از آن هم فراتر خواهد رفت، اما یکی از توسعهدهندگان پیشین راکستار معتقد است پیشرفت و تداوم حضور هوش مصنوعی، بسیاری از ساعات کاری و هزینههای کار دستی را کاهش خواهد داد.
می ۲۰۲۶، قرار است یکی از بزرگترین ماهها در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی باشد. در حالی که انتظار میرود چند بازی دیگر هم در این ماه منتشر شوند، اما احتمالا همه آنها زیر سایه GTA 6 محو خواهند شد، مگر اینکه دوباره با تأخیر مواجه شود. این اثر به عنوان بزرگترین بازی تاریخ شناخته میشود و انتظار میرود از نظر بودجه نیز با اختلاف، پرهزینهترین بازی ساخته شده در تاریخ باشد.
GTA 7 میتواند از حیث جایگاه و بودجه از آن پیشی بگیرد، اما یکی از توسعهدهندگان پیشین چنین اعتقادی ندارد.
آیا GTA 6 گرانترین بازی تاریخ باقی خواهد ماند؟
اوبه ورمیژ (Obbe Vermeij)، مدیر سابق بخش فنی راکستار که روی عناوینی مانند Vice City، San Andreas، Grand Theft Auto 4 و بازیهای دیگر این سری کار کرده است، اخیراً در برنامه KIWI TALKZ حضور یافت و در مورد GTA 6 و GTA 7 صحبت کرد.
ورمیژ بر این باور است که بخش عمده کار احتمالاً توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد و بسیاری از بخشها را میتوان با هوش مصنوعی رندر کرد. او همچنین پیشبینی خود درباره بازی اصلی بعدی را بیان کرد:
ساخت GTA 7 ارزانتر از GTA 6 خواهد بود. البته باید ۱۵ سال صبر کنیم تا ببینیم آیا درست میگویم یا خیر.
این توسعهدهنده سابق معتقد است که هوش مصنوعی بسیاری از کارها را در دست خواهد گرفت. در نتیجه، رویکرد دستیتر در GTA 6 باعث میشود این عنوان به پرهزینهترین بازی تبدیل شود:
فکر نمیکنم بازیای بزرگتر از GTA 6 ساخته شود، چون بسیاری از این کارها چه بخواهیم چه نخواهیم به دست هوش مصنوعی سپرده خواهد شد. بنابراین فکر میکنم این ارتشهای هنرمندانی که نقشهها یا صحنههای سینمایی عظیم میسازند، طی پنج سال آینده بخشی از کارشان توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد.
آیا استفاده فزاینده از هوش مصنوعی هر لحظه به تهدیدی بزرگتر برای صنعت بازیسازی تبدیل میشود؟ آیا نیاز به تعیین مرزها و دستورالعملهایی برای حمایت از هنرمندان و توسعهدهندگان بااستعداد نداریم؟ نظر شما چیست؟
نظرات کاربران