نیلی بلاگ

گزارش: مشکلات بازی Dragon Age: The Veilguard ناشی از تصمیمات مدیریتی بوده است

Dragon Age: The Veilguard در نگاه بسیاری از طرفداران قدیمی این مجموعه و حتی مدیران ارشد شرکت EA، تجربه‌ای ناامیدکننده بود. این بازی پس از انتشار در اکتبر ۲۰۲۴، نتوانست انتظارات داخلی را برآورده کند و همچنین موفق نشد در میان مخاطبان، خود را به‌عنوان اثری برجسته مطرح سازد. اکنون، در گزارشی جدید که چهارشنبه منتشر شده، اطلاعات بیشتری درباره دلایل این شکست ارائه شده است.

تبلیغات

جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار بلومبرگ، گزارش داده که بسیاری از مشکلات این بازی به تصمیمات مدیریتی در سطوح بالای شرکت بازمی‌گردد؛ تصمیماتی که موجب شدند دامنه و ماهیت بازی چندین بار به‌صورت اساسی تغییر کند.

در ابتدا، The Veilguard به‌عنوان یک بازی تک‌نفره سنتی از استودیوی BioWare در حال توسعه بود، اما مدیران EA اصرار داشتند تا بازی به یک عنوان آنلاین (Live Service) تبدیل شود. بعد از اتخاذ این تصمیم، مایک لیدلاو (Mike Laidlaw)، کارگردان خلاق پروژه که با این تغییر مخالف بود، از استودیو استعفا داد. پس از او، مت گلدمن (Matt Goldman) رهبری پروژه را بر عهده گرفت و توسعه نسخه آنلاین Dragon Age آغاز شد.

چند سال از کار روی نسخه چندنفره گذشت و بار دیگر تصمیم بر این شد که بازی به قالب تک‌نفره بازگردد. طبق گزارش شرایر، این تغییر ناگهانی بدون بازتنظیم کامل فرآیند توسعه انجام شد. در عوض، تیم توسعه موظف شد کار روی بازی را ادامه دهد، آن هم در حالی که ساختار بنیادین آن دگرگون و داستان بازی نیز به‌طور کامل بازنویسی می‌شد.

پس از بازگشت به فرمت تک‌نفره، به تیم BioWare تنها یک سال و نیم زمان داده شد تا بازی را به اتمام برساند؛ این موضوع باعث شد تصمیمات عجولانه‌ای اتخاذ شود.

در این گزارش آمده است:

این ضرب‌الاجل سختگیرانه به مشکلی دائمی تبدیل شد. تیم توسعه با این ذهنیت که کمتر از یک سال برای انتشار بازی زمان دارند، تصمیماتی می‌گرفتند که شدیداً دامنه داستان‌سرایی و ساخت دنیای بازی را محدود می‌کرد.

علاوه بر تغییرات مکرر در تمرکز بازی، لحن دیالوگ‌ها نیز یکی از مشکلات مهم پروژه بود. طبق اظهارات کسانی که در آزمایش آلفا شرکت کرده بودند، بازی فاقد انتخاب‌های رضایت‌ بخش و پیامدهای معنادار بود. همچنین گفته شد که لحن بازی حس خوبی به مخاطبان منتقل نمی‌کرد و همین امر منجر به بازنویسی دیالوگ‌ها با لحنی جدی‌تر از سوی BioWare شد.

در نهایت، شرایر به نگرانی‌هایی که داخل استودیو نسبت به آینده BioWare وجود دارد نیز اشاره می‌کند. در حال حاضر، تیمی متشکل از چند ده نفر در حال کار روی نسخه بعدی Mass Effect هستند؛ عنوانی که شاید آخرین فرصت برای نجات استودیوی ۳۰ ساله BioWare باشد. طبق ادعای شرایر، شرکت EA از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

منبع خبر

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

برچسبی برای این مطلب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *