ام وی ام ایکس 55 پرو در کویر ریگ جن؛ آیا دوام میآورد؟
سفر آفرودی به مناطق خطرناکی مثل ریگ جن با یک کراس اور شهری مثل ام وی ام ایکس 55 پرو شاید خندهدار به نظر برسد اما نظر ما این نیست. در ادامه با تجربه سفر آفرودی به همراه ام وی ام X55 پرو همراه شما هستیم.
ورزش آفرود حتی با خودروهای شاسی بلند هم خطرات و ریسکهای زیادی دارد. حالا فرض کنید که با یک کراس اور شهری و پرحاشیه مانند ام وی ام ایکس 55 پرو به دل مناطق خطرناکی مانند ریگ جن بزنیم. به نظر شما چه اتفاقی رخ میدهد. در ادامه سعی میکنیم تا به این سوال پاسخ دهیم، با چالشهای این سفر همراه شویم و به مشخصات فنی ام وی ام ایکس 55 پرو هم نگاهی داشته باشیم.
آفرود با ام وی ام ایکس 55 پرو در کویر ریگ جن
با توجه به اینکه با یک کراس اور کامپکت شهری و FWD یا همان محور جلو محرک طرف هستیم، پس باید در همان ابتدای سفر، محدودیتهای خود را مشخص کنیم. مواردی مانند شیب زنی یا جامپ زدن را نمیتوانید از این محصول توقع داشته باشید.
چالشهای سفر
مهمترین چالش در سفر آفرودی با خودرو تک محور، گیر کردن و به اصطلاح «تپیدن» خودرو است، اما در سفر آفرودی با ام وی ام ایکس 55 پرو به مناطق کویری ریگ جن، با کمی فشار توانستیم از مسیرهای گل و لای بیرون بیاییم. همچنین توانستیم از این کراس اور کامپکت به عنوان خودرو امداد هم استفاده و از قسمت اکسل عقب، خودرو دیگری را بکسل کنیم.
با توجه به داستان اکسل عقب ام وی ام ایکس 55 پرو، راجع به بکسل کردن خودرو از این قسمت کمی نگران بودیم اما در تست واقعی، هیچ حادثهای برای این قسمت پیش نیامد. ویدیو بکسل کردن ام وی ام ایکس 55 پرو در کویر ریگ جن را میتوانید از اینستاگرام گجت نیوز تماشا کنید.
به علاوه باید اشاره کنیم که قبل از رسیدن به کویر، جادههای تهران تا سمنان میزبان ما بود که به لطف سیستم تعلیق X55 پرو و کابین بی سر و صدای این خودرو، از این مسیر هم نهایت لذت را بردیم. پیشرانه مطمئن این محصول نیز امتحان خود را روی خودروهای مشابهی مانند آریزو 5، فونیکس اف ایکس و … پس داده است و گیربکس اتوماتیک CVT هم شاید آنچنان هیجان انگیز نباشد اما باید قبول کنیم این ترکیب، یعنی 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور برای سال 1398، یک ترکیب طلایی به حساب میآمد.
سرنوشت ام وی ام ایکس 55 پرو
در حال حاضر شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا نسخه جدید این محصول را با نام ام وی ام ایکس 55 پرو مکس راهی بازار ایران کند. حدس میزنیم که این اتفاق قبل از پایان سال 1403 رخ دهد.