نیلی بلاگ‌

این شما و این هم مدل جدید

1

طراحی‌های رادیکال هیوندای و کیا در تغییر نسل خودروهایشان چیزی است که به آن عادت کرده‌ایم. همین امر در مورد پالیسید جدید صدق می‌کند، چرا که این شاسی‌بلند فول‌سایز به شکلی اساسی با مدل قبلی خود متفاوت است. این خودروی خانوادگی پرچم‌دار با پیشرانه بنزینی اکنون طراحی جعبه‌ای‌تری دارد و روی چرخ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته که با توجه به تعداد زیاد پره‌ها، احتمالاً تمیز کردنشان کار سختی خواهد بود.

چراغ‌های چند بخشی در دو انتهای پالیسید ۲۰۲۶ ما را به یاد تم پیکسلی به‌کاررفته در خودروهای برقی هیوندای، از جمله مدل جدیداً معرفی‌شده آیونیک ۹ می‌اندازد. مستطیل‌های بزرگ در جلو احتمالاً چراغ‌های روشنایی روز (DRL) هستند. بین این چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ، چهار مستطیل قرار دارد که به نظر می‌رسد چراغ‌های اصلی برای نور پایین و بالا باشند. همچنین یک نوار باریک LED بالای قسمت جلوی جلوپنجره امتداد یافته است.

هیوندای بدون ارائه اعداد دقیق اعلام کرده که پیش‌آمدگی جلوی خودرو (Front Overhang) اندکی کوتاه‌تر از قبل شده است. فاصله محوری (Wheelbase) خودرو بلندتر شده، به این معنی که فاصله بین دو محور بیشتر از مدل قبلی با فاصله ۲۹۰۰ میلی‌متر (۱۱۴.۲ اینچ) است. فضای شیشه‌های جانبی همچنان بزرگ و سخاوتمندانه باقی مانده و همچنان شاهد سقف دو‌سانروف هستیم که احتمالاً در نسخه‌های رده‌بالا وجود خواهد داشت.

قسمت عقب خودرو طراحی ساده‌تری دارد؛ زیرا خروجی اگزوز زیر سپر پنهان شده و برف‌پاک‌کن عقب نیز در زیر اسپویلر سقفی مخفی شده است. برخلاف بیشتر مدل‌های هیوندای، چراغ‌های عقب (که شباهت زیادی به چراغ‌های روشنایی روز جلو دارند) به درِ صندوق عقب گسترش نیافته‌اند. نشان HTRAC (سیستم چهارچرخ محرک) حذف شده، اما به احتمال زیاد سیستم چهارچرخ محرک برای پالیسید نسل دوم همچنان در دسترس خواهد بود.

فضای داخلی خودرو نیز کاملاً بازطراحی شده است. دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد قرار گرفته‌اند که همچنان دکمه‌های فیزیکی متنوعی را در خود جای داده است. کنترل‌های مجزای سیستم تهویه به‌راحتی دیده می‌شوند، همراه با دکمه‌ها و کلیدهایی برای سیستم چندرسانه‌ای/رادیو و میانبرهایی برای برخی عملکردها. دسته دنده از کنسول مرکزی به ستون فرمان منتقل شده است.

قسمت بزرگ بین صندلی‌های جلو که دارای پورت‌های شارژ USB-C با توان ۱۰۰ وات، جا لیوانی و شارژر بی‌سیم است، چندمنظوره طراحی شده است. این بخش می‌تواند بالا برود و به یک صندلی سوم تبدیل شود، به‌طوری‌که پالیسید جدید می‌تواند تا ۹ نفر را حمل کند. تصاویر نسخه‌ای را نشان می‌دهند که برای بازار کره جنوبی طراحی شده است، جایی که رانندگان نسخه ۹ نفره می‌توانند از خط ویژه اتوبوس استفاده کنند.

پالیسید یکی دیگر از مدل‌های جدید هیوندای است که نشان “H” را از روی فرمان حذف کرده و به جای آن، چهار نقطه‌ای که حرف “H” را در کد مورس نشان می‌دهند، به کار گرفته است. فرمان این خودرو شباهت زیادی به فرمان مدل کوچک‌تر سانتافه دارد. در دیگر قسمت‌ها، دستگیره‌های دایره‌ای درب‌ها ما را به یاد مدل شورولت HHR می‌اندازد و نورپردازی محیطی ملایمی برای ایجاد فضایی دلپذیر در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی هنوز اعلام نشده، اما گزارش‌های گسترده‌ای حاکی از آن است که هیوندای بالاخره یک پیشرانه هیبریدی برای پالیسید عرضه خواهد کرد. جزئیات کامل به‌زودی منتشر می‌شود.

منبع خبر

برچسب ها :

مطالب مشابه را ببینید!