نیلی بلاگ‌

5 ویژگی بازی‌های قدیمی که جایشان در بازی‌های مدرن خالی است

بازی‌های قدیمی دیگر جای خودشان را به گیم‌ مدرن داده‌اند؛ اما برخی تغییرات جدید برای گیمرها دلچسب نیست و در مواردی همان بازی‌های رترو را ترجیح می‌دهند.

مثل هر هنر دیگری، بازی‌های ویدیویی هم با توجه به فناوری‌های جدید و مخاطبان تازه خود تکامل پیدا کردند. در حالی که بیشتر جنبه‌های بازی‌ها با پیشرفت همراه بوده، در چند زمینه به نظر می‌رسد که واقعا یک گام به عقب برداشته‌ایم. برخی موارد همچنان وجود دارند که می‌توانیم ادعا کنیم بازی‌های قدیمی در آن‌ها بهتر عمل می‌کردند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید تا برتری گیم رترو نسبت به گیم مدرن را توضیح دهیم.

برتری گیم رترو بر گیم مدرن با 5 ویژگی اصلی

بازی‌های قدیمی به طور کامل عرضه می‌شدند

امروزه به لطف اینترنت و امکان به ‌روز رسانی نرم افزاری بازی‌ها پس از انتشار، به نظر می‌رسد که توسعه ‌دهندگان ترجیح می‌دهند گیم را به صورت ناتمام منتشر کنند. فشارها برای رسیدن به تاریخ انتشار و جذب پول، اغلب بر تمایل به ارائه یک محصول کامل غلبه می‌کند. البته اینطور نیست که همه بازی‌های قدیمی هم بی نقص بودند!

بازی‌هایی که بر روی کارتریج یا دیسک منتشر می‌شدند نیز ممکن بود مشکلات جدی یا اشکالات کیفی داشته باشند. با توجه به این موضوع که رفع چنین مشکلاتی پرهزینه و دشوار بود، انگیزه زیادی برای درست انجام دادن روند کار وتوسعه آن در اولین بار وجود داشت. توسعه دهندگان سعی می‌کردند اشکالات جزئی را در انتشار بعدی اصلاح کنند.

صادقانه بگوییم، مشکل امروز به حدی بد است که توصیه می‌کنیم هرگز بازی را در همان زمان انتشار اولیه نخرید. چون در این وضعیت معمولا شما بالاترین قیمت را برای بدترین نسخه بازی می‌پردازید. این قطعا برای جمع ‌آورندگان بازی‌های فیزیکی مثل یک کابوس است که بازی به‌ طور کامل به یک پچ روز اول نیاز داشته باشد تا در حالت قابل اجرای خوبی قرار گیرد.

آفلاین هم کار می‌کردند

طراحان و توسعه ‌دهندگان بازی و دارندگان پلتفرم‌ها چندین دهه است که تلاش می‌کنند سیستم‌های بازی همیشه آنلاین را ایجاد کنند. گیمرها مخالفت کرده‌اند، اما دولوپرها تلاش‌ خود را بی‌وقفه ادامه داده‌اند. خوشبختانه در پلتفرم‌هایی مانند نینتندو سوییچ و پلی‌ استیشن 5، هنوز می‌توانید تجربه‌ای کاملا آفلاین داشته باشید، اما حتی برخی از بازی‌های تک‌ نفره یا عناصر تک ‌نفره بازی‌های آنلاین هم به اتصال اینترنتی نیاز دارند.

برخی کاربران هم مشکلی با ویژگی‌های آنلاین بازی‌ها ندارند. از آن طرف وقتی نیازهای آنلاین وجود داشته باشد که هیچ منطقی هم ندارند، واقعا شرایط آزاردهنده می‌شود. این مشکل فقط به دسترسی اینترنت محدود نمی‌شود، بلکه سرویس‌ها گاهی اوقات قطع یا اصطلاحا داون می‌شوند. حالا دیگر مهم نیست که شما شبکه اینترنتی دارید یا خیر، وقتی چیزی برای اتصال وجود ندارد!

بازی‌ها را یک هفته‌ای تمام می‌کردیم

شاید شما هم خاطرات زیبایی از اجاره گیم‌های معروف مانند Metal Gear Solid در آخر هفته‌ها داشته باشید. گیمرها می‌توانستند آخر هفته یک بازی را اجاره کنند و از صفر تا صد به اتمام برسانند. بازی‌های گروهی مانند resident Evil 2 هم که خوراک همکلاسی‌های مدرسه بود تا آخر هفته حسابی مشغول باشند. کاربران امروزی در اغلب موارد طرفدار گیم سنگین با سناریوهای درگیر کننده هستند؛ اما بدون شک دلشان برای بازی‌های قدیمی هم تنگ شده که یک یا دو آخر هفته وقت می‌برد تا تمام شوند. مخصوصا حالا که بزرگسال هستیم و شاید با درگیری‌های روزمره زمان زیادی برای تفریح پیدا نکنیم.

حالا اکثر ما چندین گیم مدرن در دسترس داریم که به نظر می‌رسد هرگز به آخرین مرحله‌شان نمی‌رسیم. اینطور نیست؟

تمرکز بر Gameplay در گذشته

اصلا بازی چیست؟ تعریف دقیق آن یکی از موضوعات مورد بحث همیشگی است و اختلاف نظرهایی درباره‌اش وجود دارد. قطعا بازی‌هایی وجود دارند که آنقدر از مفهوم و ساختار اصلی بازی دور شده‌اند که به سختی می‌توانیم آن‌ها را در دسته بازی‌های ویدیویی قرار دهیم. بدون یک ساختار مرکزی بازی یا حلقه گیم ‌پلی (روند بازی) مشخص، برخی از عناوین بیشتر شبیه اسباب‌ بازی‌های دیجیتال یا فیلم‌های تعاملی هستند. حتی گیم‌های مدرنی که در اصل خود بازی هستند، آنقدر با محتواهای اضافی و پر از جزئیات پارک‌های تفریحی پر شده‌اند که در 90 درصد موارد از گیم پلی فاصله گرفته‌اند.

همین مشکل می‌تواند باعث شود که لذت بردن از اغلب بازی‌های مدرن دشوار باشد. گیمرهای قدیمی هنوز هم به دنبال  گیم‌ پلی جذاب و لذت ‌بخش جستجو می‌کنند و تمایل دارند با داستان و چند صحنه سینمایی جالب مواجه شوند.

اما در عوض، ممکن است یک فیلم با تصاویر گرافیکی کامپیوتری دریافت کنیم که با کمی گیم‌ پلی هم ترکیبش کرده‌اند. در اینصورت وقت خود را صرف جمع‌آوری آیتم‌های بی‌فایده می‌کنیم تا چیزهای بی‌فایده بیشتری بسازیم؛ فقط برای اینکه بتوانیم با بخش واقعی و سرگرم‌ کننده بازی ارتباط برقرار کنیم. به همین خاطر است که شاید احساس می‌کنیم کل مفهوم بازی‌های قدیمی ویدیویی فراموش شده.

بازی‌های رترو واقعا تمام می‌شدند

بازی‌ها زمانی بهترین هستند که شروع، میانه و پایان مشخصی داشته باشند. حالا اما به نظر می‌رسد که اقتصاد بازی‌های مدرن، چنین چیزی را نمی‌طلبد. این موضوع به نوعی به طولانی شدن بازی‌های مدرن ربط دارد! البته حداقل برخی از این بازی‌ها در نهایت یک پایان مشخص هم دارند. فقط در مورد بازی‌های سرویس زنده یا استریم صحبت نمی‌کنیم که به طور مداوم طراحی شده‌اند تا همیشه ادامه پیدا کنند. بازی‌های تک‌ نفره هم گاهی اوقات تمایل دارند تبدیل به نوعی بازی سرویس زنده اما آفلاین شوند و کاربر را با ماموریت‌های تصادفی و جریان دائمی محتوای جدید روبرو کنند.

شاید این موضوع برای گیمرهایی که هیچ وقت نمی‌خواهند از دنیای بازی خاصی خارج شوند، چندان هم بد نباشد. طرف دیگر کاربرانی هستند که ترجیح می‌دهند توسعه‌ دهندگان بازی‌ مدرن ویدیویی وقت خود را صرف ساخت یک گیم جدید کنند. چنین کاربرانی تقاضا دارند دولوپرها به جای اینکه تلاش کنند سناریو فعلی‌شان را به طور مصنوعی طولانی‌تر کنند، یک گیم جدید با داستان و روند جذاب ارائه دهند.

از دست ندهید: سونی با ساخت کنسول دستی PS5، جنگ با مایکروسافت را به دنیای جدیدی می‌برد بهترین بازی های ویدیویی مستقل سال ٢٠٢۴ منتظر این بازی های استثنائی در سال ۲۰۲۵ باشید تماشا کنید: بازی های حیرت‌انگیزی که هیچ وقت به حق خود نرسیدند

منبع خبر

برچسب ها : ،

مطالب مشابه را ببینید!