نیلی بلاگ‌

5 خودرو بازنشسته نیسان که می‌توانند دوباره عظمت را به این شرکت بازگردانند

کمپانی Nissan عجیب و غریب رو به افول است؛ مگر اینکه این 5 خودرو بازنشسته نیسان بتوانند با تولد خود دوباره این برند ژاپنی را احیا کنند.

نیسان، این شرکت ژاپنی سابقه طولانی و درخشان در صنعت خودروسازی جهان دارد. در تاریخچه این شرکت، خودروهایی با قدمت چند دهه و مدل‌های نمادین بسیاری وجود دارند که ارزش یادآوری را دارند. خودروهای اسپرت مانند GT-R و Z جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به خودروهای پرفورمنس دارند، در حالی که خودروهای عجیب و غریبی مانند فیگارو و کیوب نشان می‌دهند که نیسان به طراحی‌های خاص و متفاوت نیز علاقه‌مند است. متاسفانه نیسان در حال حاضر با مشکلات مالی قابل توجهی روبرو است؛ اما ممکن است نجاتی در راه باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هوندا به‌دنبال ادغام با نیسان (و احتمالا میتسوبیشی) است تا بتواند با رقبای سرسخت خودروهای الکتریکی مانند BYD و تسلا مقابله کند. اگر ادغام نیسان و هوندا انجام شود، می‌تواند به معنای توسعه مشترک تعدادی خودرو بین این دو برند باشد. اینجا جایی است که تخیلات جذاب شروع می‌شود.

تصور کنید که هوندا برخی از پلتفرم‌های خود را در اختیار نام‌های بازنشسته نیسان قرار دهد. هوندا تعدادی خودروی نمادین و پیشرانه‌های قدرتمندی دارد که می‌تواند توسط نیسان مورد استفاده قرار گیرد. یا اگر این ادغام از نظر مالی موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند به نیسان کمک کند تا دوباره به مسیر توسعه پلتفرم‌های اختصاصی خود بازگردد.

امید نیسان برای تولدی دوباره این چند خودرو بازنشسته

با این امید، در اینجا لیستی از برخی از خودرو های بازنشسته نیسان را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به این شرکت جانی تازه ببخشند. البته تمام این موارد فقط در حد تئوری هستند، اما بخشی از جذابیت ماجرا همین است.

نیسان Z – اما کوچک‌تر

خودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Zخودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Z

خودرو بازنشسته نیسان Z

نیسان Z با وجود قیمت بالای 43 هزار دلار برای مدل پایه و 65 هزار دلار برای نسخه NISMO، هنوز هم جایگاه مناسبی در بازار خودروهای اسپرت دارد. با این حال، نیسان می‌تواند با ارائه یک مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر از Z، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. این «Z کوچک» می‌تواند قیمتی بین 31 تا 36 هزار دلار داشته باشد و با خودروهایی مانند تویوتا GR86 رقابت کند.

نیسان می‌تواند با احیای مدل‌های کلاسیک مانند 240Z، 280Z یا 300ZX و استفاده از نام Z برای این خودروهای کوچک، حس نوستالژی را در مشتریان برانگیزد. همچنین می‌تواند از پیشرانه‌های مختلف هوندا، از جمله موتور اسپرت هوندا Prelude جدید، برای تأمین قدرت این خودروها استفاده کند. ارائه نسخه‌های هیبریدی، الکتریکی یا بنزینی نیز می‌تواند به نیسان در جذب مشتریان بیشتر کمک کند، اما مهم‌ترین عامل برای موفقیت این خودروها، قیمت مناسب آن‌ها خواهد بود.

در حال حاضر، نیسان فقط دو خودروی اسپرت GT-R و Z را در خط تولید خود دارد و GT-R نیز در سال 2025 از رده خارج می‌شود. خودروهای اسپرت اگرچه جزو پرفروش‌ترین خودروها نیستند، اما نقش مهمی در جذب مشتریان جوان و ایجاد وفاداری به برند دارند. نیسان می‌تواند با ارائه یک خودروی اسپرت Z با قیمت مناسب و قدرت معقول، مشتریان جوان را به سمت خود جذب کند و این ارتباط را برای سالیان طولانی حفظ کند.

Xterra می‌تواند در یک بخش رقابتی داغ رقابت کند

خودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Xterraخودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Xterra

خودروی آفرود Xterra با وجود محبوبیت در زمان خود، به دلایل ایمنی و قانونی از رده خارج شد. اما با توجه به افزایش گرایش به خودروهای آفرود در سال‌های اخیر و محبوبیت مدل‌هایی مانند فورد برانکو و جیپ رانگلر، احیای Xterra می‌تواند برای نیسان بسیار سودمند باشد. بازار خودروهای آفرود در حال حاضر بسیار داغ است و نیسان می‌تواند با عرضه یک Xterra جدید و مدرن، سهم خوبی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

برای ساخت Xterra جدید می‌توان از پلتفرم Frontier جدید یا شاسی‌بلندهای هوندا مانند Passport یا Pilot استفاده کرد. البته باید مطمئن شد که شاسی انتخاب شده استحکام کافی برای رانندگی در مسیرهای آفرود سخت را دارد. Xterra جدید باید به‌صورت استاندارد به امکاناتی مانند چهار چرخ محرک، لاستیک‌های آفرود و حالت‌های رانندگی مختلف مجهز باشد. طراحی منحصربه‌فرد، لوازم جانبی مناسب مانند باربند و اسنورکل نیز از جمله عواملی هستند که می‌توانند به موفقیت این خودرو کمک کنند. Xterra جدید می‌تواند با طراحی کاملا متفاوت و مدرن به بازار عرضه شود و نسل تازه‌ای از این خودروی آفرود را به وجود آورد.

خودرو بازنشسته نیسان ماکسیما، اما با قدرت Type-R

خودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Maximaخودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Maxima

خودرو بازنشسته نیسان ماکسیما

ماکسیما، سدان اسپرت چهار در نیسان، نامی آشنا در صنعت خودرو است. این خودرو با طراحی جذاب و عملکرد قدرتمند خود، برای سال‌ها طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرد. با این حال، با تغییر رویکرد نیسان به سمت خودروهای برقی و کاهش تقاضا برای خودروهای بنزینی، تولید ماکسیما متوقف شد. اما آیا می‌توان آینده‌ای دوباره برای این سدان اسپرت متصور شد؟ همکاری با هوندا، به عنوان یکی از پیشگامان در تولید خودروهای اسپرت با عملکرد بالا، می‌تواند راهکاری مناسب برای احیای ماکسیما باشد.

مدل‌هایی مانند Civic Si و Civic Type R با موتورهای توربوشارژ قدرتمند و شاسی‌های اسپرت، پتانسیل بالایی برای ایجاد یک پایه محکم برای نسل جدید ماکسیما دارند. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ Type R با قدرت 315 اسب بخاری، می‌تواند به ماکسیمای جدید جان تازه‌ای ببخشد و آن را به یکی از قدرتمندترین سدان‌های اسپرت بازار تبدیل کند. علاوه بر عملکرد بالا، این همکاری می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولید و بهبود بهره‌وری سوخت شود. با توجه به شباهت مصرف سوخت ماکسیمای نسل قبلی با Civic Type R، می‌توان انتظار داشت که ماکسیمای جدید نیز از این نظر عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

کیوب را به‌عنوان یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت بازگردانید

خودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Cubeخودرو های بازنشسته نیسان - Nissan Cube

نیسان کیوب با طراحی عجیب و غریب و ویژگی‌های منحصر به فردش، خودرویی جذاب برای احیای دوباره است. بازگشت کیوب به عنوان یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت می‌تواند موفقیت بزرگی برای نیسان باشد، چرا که این روزها سبک رترو طرفداران زیادی پیدا کرده و خودروهایی مانند فورد برانکو و فولکس واگن ID Buzz نشان دهنده این روند هستند. کیوب می‌تواند با تکیه بر طراحی خاص و قیمت مناسب، به گزینه‌ای جذاب برای استفاده شهری تبدیل شود.

نیسان کیوب جدید می‌تواند با خودروهای الکتریکی شهری مانند فیات 500e و مینی کوپر SE رقابت کند. به جای تمرکز بر برد زیاد، کیوب می‌تواند با بردی حدود 150 مایل و قیمت مناسب، مشتریان را به خود جذب کند. این پروژه حتی می‌تواند به صورت مشترک با هوندا انجام شود و هر دو شرکت از پلتفرم مشترک برای تولید خودروهای الکتریکی شهری خود استفاده کنند. به این ترتیب، هوندا نیز می‌تواند نسخه خود را با نام Insight جدید به بازار عرضه کند.

نسخه‌های به روز شده ون‌های نیسان

خودرو های بازنشسته نیسانخودرو های بازنشسته نیسان

نیسان در گذشته ون‌های متنوعی مانند NV ،NV200 و Quest را در خط تولید خود داشته است؛ اما در حال حاضر هیچ ونی از این برند در بازار موجود نیست. NV یک ون بزرگ با موتور V8 و قدرت یدک کشی بالا بود که برای حمل بار و مسافر طراحی شده بود. با توجه به مصرف سوخت بالا و طراحی قدیمی، احیای این مدل با همان مشخصات ایده خوبی نیست. اما می‌توان با استفاده از یک موتور شش سیلندر کم مصرف تر و طراحی مدرن، نسخه به روز شده NV را به بازار عرضه کرد. اضافه کردن لوازم جانبی کمپینگ و تجهیزات مناسب برای پیمانکاران نیز می‌تواند به جذابیت این ون بیفزاید.

علاوه بر NV، نیسان می‌تواند ون‌های کوچک‌تر مانند NV200 و Quest را نیز دوباره به خط تولید خود بازگرداند. NV200 به عنوان یک ون شهری و Quest به عنوان یک مینی ون خانوادگی می‌توانند مشتریان جدید را به سمت نیسان جذب کنند. استفاده از پلتفرم Odyssey هوندا برای این دو ون می‌تواند تصمیم هوشمندانه‌ای باشد و به نیسان در کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محصولاتش کمک کند.

/در گجت نیوز بخوانید:

منبع خبر

برچسب ها :

مطالب مشابه را ببینید!