نیلی بلاگ‌

فروش این خودروساز چینی در ژاپن، تویوتا را هم شکست داد!

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 27 دی 1403 ساعت 11:52

بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی چین، با آمار خیره کننده فروش محصولات خود منجر به شکست تویوتا در بازار محصولات برقی ژاپن شده است.

شرکت بی وای دی (BYD)، که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان و البته مشهورترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان شناخته می‌شود، با قدرت بسیار زیادی در بازارهای حضور یافته و بر اساس آخرین اخبار خودرو توانسته در بازار خودروهای برقی کشور ژاپن به عنوان مهد صنعت خودرو آسیا، با شکست تویوتا به جایگاه ویژه‌ای در مارکت این کشور دست پیدا کند.

شکست زودهنگام تویوتا در ژاپن با رشد فروش محصولات بی وای دی

شکست تویوتاشکست تویوتا

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، در سال گذشته در مجموع ۵۹,۷۳۶ دستگاه خودروی برقی در ژاپن به فروش رسید که نسبت به سال ۲۰۲۳، کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. این اولین باری است که طی چهار سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی در ژاپن کاهش می‌یابد. با وجود کاهش استقبال عمومی از خودروهای برقی، محصولات برند بی وای دی موفق به ثبت رشدی ۵۴ درصدی شده و تعداد فروش آن‌ها به ۲,۲۲۳ دستگاه رسیده است.

این رشد حیرت‌انگیز در حالی اتفاق می‌افتد که فروش خودروهای برقی تویوتا با کاهش ۳۰ درصدی مواجه بوده و این شرکت تنها ۲,۰۳۸ دستگاه از محصولات الکتریکی خود را به مشتریان تحویل داده است. بی وای دی از سال ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن شده و در ابتدا، محصولاتی مانند کراس اوور Atto 3 و هاچبک ۱۹ هزار دلاری دلفین را ارائه داد. پس از آن، کراس اوور Atto 3 و سدان سیل (Seal) نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده شدند. برای سال ۲۰۲۵، بی وای دی برنامه دارد شاسی بلند برقی بی وای دی سی لاین ۷ را نیز به بازار ژاپن معرفی کند.

فتح قله خودروهای برقی ژاپنی توسط نیسان

فتح قله خودروهای برقی ژاپنی توسط نیسانفتح قله خودروهای برقی ژاپنی توسط نیسان

آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴، سهم خودروهای برقی از کل بازار ژاپن به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است که این رقم، پایین‌ترین میزان در میان کشورهای توسعه‌یافته به شمار می‌رود. این وضعیت نشان‌دهنده کندی پذیرش خودروهای برقی در ژاپن نسبت به سایر کشورها می‌باشد. در این میان، نیسان با سهم تقریباً ۵۰ درصدی همچنان تسلط خود را بر بازار خودروهای برقی ژاپن حفظ کرده است، هرچند که در حال حاضر روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

کراس‌ اوور تویوتا bZ4Xکراس‌ اوور تویوتا bZ4X

با وجود این پیشتازی، فروش مدل الکتریکی لیف نیسان با کاهش ۴۴ درصدی به ۳۰,۷۴۹ دستگاه رسیده که کمترین میزان از سال ۲۰۲۱ به شمار می‌آید. همچنین فروش هاچبک برقی ساکورا نیز با افت ۳۸ درصدی، به ۲۲,۹۲۶ دستگاه کاهش یافته است. از سوی دیگر، فروش اولین خودروی برقی تویوتا یعنی کراس‌ اوور bZ4X در سال ۲۰۲۴ با رشد ۱۰ درصدی به ۱,۰۱۲ دستگاه افزایش یافته است.

این خودرو با قیمت پایه ۵.۵ میلیون ین (معادل ۳۴,۸۰۰ دلار) به فروش می‌رسد. در میان برندهای خارجی، تسلا همچنان رهبری بازار خودروهای برقی در ژاپن را در دست دارد و بی وای دی به عنوان دومین برند پرفروش در این بازار شناخته می‌شود.

آمار فروش محصولات بی وای دی

آمار فروش محصولات بی وای دیآمار فروش محصولات بی وای دی

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت BYD در ۹ ماهه نخست سال 2024 میلادی عملکرد بسیار خوبی داشته است. فروش حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در این مدت، نشان‌دهنده رشد چشمگیر این شرکت در بازار جهانی خودروهای برقی است. به طور خاص، فروش ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که حاکی از افزایش تقاضا و محبوبیت محصولات BYD در سطح جهان است. انتظار می‌رود سال 2025 میلادی سکوی پرتاب این خودروساز برای قرارگیری در جمع 5 خودروساز برتر جهان باشد.

همچنین بخوانید: قیمت بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هایبرید در بازار ایران مشخص شد بی وای دی سی لاین DM-i 05 معرفی شد؛ یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی زیبا و مدرن بی وای دی Atto 2 ، شاسی بلند کامپکت برقی جدید غول خوروسازی چین

منبع خبر

برچسب ها : ، ، ،

مطالب مشابه را ببینید!