نیلی بلاگ‌

مرسدس S63 E Performance: سریع اما دارای نقص

1

این روزها، هیبریدهای قابل شارژ با عملکرد بالا بسیار محبوب شده‌اند. بسیاری از خودروسازان که طرح‌های جاه‌طلبانه خود برای تولید خودروهای الکتریکی را کاهش داده‌اند، اکنون با خودروهای هیبریدی قابل شارژ (PHEV) بازار را پر کرده‌اند. اخیراً این روند را در خودروهای بی‌ام‌و و پورشه دیده‌ایم، اما مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی بود که نسخه‌های هیبریدی AMG خود را به بازار عرضه کرد.

اولین مدل با نام “S E Performance Hybrid” در سال 2021 معرفی شد. مدل GT63 چهار در اولین خودروی V8 مرسدس با قدرت باتری کمکی بود که توان حیرت‌انگیز 831 اسب بخار و گشتاور 1,000 پوند-فوت داشت. به‌زودی، کلاس‌های C، G، GLC و S نیز با قدرت باتری کمکی و محدوده‌ای اندک از رانندگی صرفاً الکتریکی به این خودروها پیوستند.

اما مشکلی وجود دارد. در چهار سالی که از عرضه اولین مدل S E Performance از خط تولید اشتوتگارت می‌گذرد، سایر خودروسازان فرصت داشته‌اند تا خود را به سطح رقابت برسانند. مدل جدید بی‌ام‌و M5 به شکل حیرت‌انگیزی سریع است، پانامرا S E-Hybrid بی‌نهایت تصفیه‌شده است، و بنتلی فلایینگ اسپور اسپید تقریباً بی‌نقص به نظر می‌رسد.

متأسفانه، مرسدس-AMG S63 E Performance در مقایسه با این خودروها چندان قابل توجه نیست.

مشخصات کلی مرسدس-AMG S63 E Performance مدل 2024

موتور: V8 دو توربوشارژ 4.0 لیتری با فناوری هیبریدی PHEV
خروجی: 791 اسب بخار / 1,500 پوند-فوت
گیربکس: 9 سرعته خودکار / دو سرعته
وزن: 5,720 پوند
قیمت پایه / قیمت تست‌شده: 183,400 دلار / 206,960 دلار

Mercedes S63 E PerformanceMercedes S63 E Performance

نکات مثبت

البته، هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن در S63 E Performance وجود دارد. این یک سدان بزرگ، سریع و شناور با قدرت فوق‌العاده‌ای برای سرعت‌گیری در مسیر مستقیم است. چه چیزی می‌تواند جذاب نباشد؟ ترکیب موتور V8 دو توربوشارژ 4.0 لیتری مرسدس با یک بسته باتری 13.1 کیلووات‌ساعتی و موتوری که به محور عقب متصل شده است، به 791 اسب بخار قدرت و 1,055 پوند-فوت گشتاور منجر می‌شود. این قدرت، این خودرو را در 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رساند و سرعت نهایی آن به صورت الکترونیکی به 155 مایل در ساعت محدود شده است.

تجربه رانندگی

رانندگی با S63 در سرعت بالا هیجان‌انگیز است. در حالت +Sport، این خودرو با شتاب فوری از موتور الکتریکی و قدرت اضافی موتور V8 در دورهای بالاتر به سرعت از خط شروع پرتاب می‌شود. این خودرو فوق‌العاده سریع است و گیربکس 9 سرعته با دقتی شبیه شلیک تفنگ، دنده‌ها را تعویض می‌کند که در حرکت سریع بسیار لذت‌بخش است.

کنترل و هندلینگ

هندلینگ این خودرو نیز به همان اندازه تأثیرگذار است. برای چنین سدان بزرگی با وزن بیش از 5,700 پوند، S63 در پیچ‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد. البته مقداری تمایل بدنه وجود دارد، اما به هیچ وجه به اندازه‌ای که انتظار دارید نیست. این عملکرد به لطف سیستم تعلیق بادی بسیار تطبیق‌پذیر است. فرمان قدرتی وزن ایده‌آلی دارد و زمان پاسخ‌دهی آن سریع است. به لطف سیستم فرمان محور عقب، هدایت قسمت جلوی خودرو به هر نقطه‌ای که بخواهید به‌راحتی امکان‌پذیر است.

مزایا: طراحی زیبا، سرعت بی‌نظیر، راحتی فوق‌العاده، همچنان یک S-Class
اما اگر مسیر روزانه شما شامل یک دور در نوربرگرینگ نمی‌شود، S63—به‌طور شگفت‌انگیزی—به‌عنوان یک خودروی روزمره چندان مناسب نیست.

عملکرد گیربکس

این خودرو به شکل جالبی دو گیربکس دارد. گیربکس 9 سرعته خودکار با موتور بنزینی جفت شده و قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد، در حالی که موتور الکتریکی دارای گیربکس دو سرعته است که قدرت را فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. نتیجه نهایی یک سیستم انتقال قدرت است که در سرعت‌های پایین کمی خشک و نامتوازن عمل می‌کند، به‌ویژه در شهر که در تلاش است بین حالت بنزینی و الکتریکی تعادل ایجاد کند. حتی ترمز بازتولیدی در نرم‌ترین حالت خود نیز بیش از حد تهاجمی است. همه چیز کمی خشن به نظر می‌رسد—چیزی که برای خودرویی که با راحتی شناخته می‌شود، ناامیدکننده است.



راه‌حل ساده

خبر خوب این است که یک راه‌حل سریع وجود دارد: باتری را کنار بگذارید.
با انتخاب حالت Battery Hold از طریق کلید انتخاب حالت رانندگی روی فرمان، S63 E Performance بیشتر مشکلات ناشی از قدرت باتری را کنار می‌گذارد و از قدرت روان و دلنشین موتور V8 استفاده می‌کند. در این حالت، خودرو تقریباً به طور انحصاری از موتور V8 استفاده می‌کند و تمرکز خود را بر شارژ باتری می‌گذارد. درست است که این کار هدف اصلی سیستم هیبریدی S E Performance را نقض می‌کند، اما تجربه بهتری برای رانندگی شهری فراهم می‌کند.

قدرت V8

موتور V8 بی‌نظیر است. شتاب‌گیری کاملاً روان است و همچنان قدرت کافی برای حرکت سریع در مسیرهای مستقیم وجود دارد. دیگر خبری از انتقال نامطلوب بین حالت الکتریکی و بنزینی در سرعت‌های پایین نیست و خوشبختانه، اثری از ترمز بازتولیدی هم وجود ندارد. انگار… S63 بدون باتری بهتر است. چه کسی فکرش را می‌کرد؟

معایب: عملکرد نامناسب در سرعت‌های پایین، گزینه‌های اضافی گران‌قیمت
شما می‌توانید رویکرد مخالف را انتخاب کنید و فقط از حالت الکتریکی استفاده کنید—اما فقط برای چند مایل. S63 E Performance می‌تواند 16 مایل را تنها با قدرت باتری طی کند، و این تجربه خوشایندی است. این خودرو در حالت سکوت مطلق همان‌قدر طبیعی و راحت به نظر می‌رسد که در سرعت‌های بالا. موتور الکتریکی دائمی با خروجی 188 اسب بخار برای مدت کوتاه (10 ثانیه) یا 94 اسب بخار به طور مداوم، قدرت کافی برای حرکت شهری ارائه می‌دهد.

Mercedes S63 E PerformanceMercedes S63 E Performance

سیستم تعلیق و طراحی داخلی

سیستم تعلیق بادی در هر حالت رانندگی کاملاً تصفیه‌شده عمل می‌کند. حتی در حالت Sport+، به‌خوبی مسیرهای ناهموار را صاف می‌کند. در حالت Comfort، عملکرد شگفت‌انگیزی در عبور از آسفالت‌های خشن دارد. مسافران در مسافت‌های طولانی مشکلی برای حفظ راحتی نخواهند داشت.

هر مدل S-Class شیک است، و S63 E Performance نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو دارای یک جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای AMG با خطوط عمودی پانامریکانا، چرخ‌های 21 اینچی فورج‌شده خاص، و در این مورد، رنگ جذاب Manufaktur Kalahari Gold است که گزینه‌ای 1,750 دلاری محسوب می‌شود.

کابین لوکس خودرو نیز به همان اندازه تأثیرگذار است. صندلی‌ها با چرم مشکی ناپا پوشیده شده‌اند (3,110 دلار) و مقدار زیادی تزئینات فیبر کربنی روی داشبورد وجود دارد (3,700 دلار)—زیرا که این یک خودروی عملکردی است. البته تزئینات مشکی پیانویی روی کنسول مرکزی و اطراف صفحه‌نمایش اطلاعات و سرگرمی مستعد جذب اثر انگشت هستند و کمی نامتناسب با کابین عالی به نظر می‌رسند.

صفحه‌نمایش و فناوری

صفحه‌نمایش مرکزی 12.8 اینچی و صفحه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی هستند. سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX کاربری آسانی دارد اما کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ گرافیک‌ها انگار متعلق به یک دهه پیش هستند و کنترل‌های روی صفحه شلوغ هستند. هنوز دکمه‌های فیزیکی کمی برای عملکردهای پایه وجود دارد و کنترل‌های لمسی روی فرمان و صندلی‌ها بیش از حد پیچیده هستند. لطفاً به ما دکمه‌های واقعی بدهید.

قیمت و مقایسه با رقبا

اما قیمت این عملکرد پیچیده چقدر است؟ 183,400 دلار (با هزینه حمل). بله، اصلاً ارزان نیست. آزاردهنده‌تر اینکه هنوز گزینه‌های گران‌قیمت زیادی برای اضافه کردن به این S-Class سطح بالا وجود دارد. رنگ خاص Manufaktur 1,750 دلار است، چرخ‌های مشکی 21 اینچی 3,300 دلار، صندلی‌های عقب لوکس‌تر 4,150 دلار، و سیستم صوتی پریمیوم Burmester 4D به قیمت حیرت‌انگیز 6,800 دلار ارائه می‌شوند.

در مجموع، این مدل آزمایشی 206,960 دلار قیمت دارد. و صادقانه بگویم، ارزش آن را ندارد.

بی‌ام‌و M5 جدید در مقایسه با آن یک معامله است با قیمت 120,675 دلار. کمی بیشتر هزینه کنید و می‌توانید مدل عالی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid را با قیمت 228,000 دلار تهیه کنید. با صرف هزینه بیشتر، بنتلی فلایینگ اسپور اسپید بی‌نظیر را با قیمت 276,450 دلار می‌توانید بخرید.

درست است که این S63 در مسیر مستقیم دیوانه‌وار سریع است، در پیچ‌ها نسبتاً خوب عمل می‌کند، و راحتی شگفت‌انگیزی دارد. اما اضافه کردن قدرت باتری به چیزی که پیش از این یک S63 عالی بود—با وجود قدرت بیشتر—در نهایت این سدان عملکردی را کمتر دوست‌داشتنی کرده است. حیف شد.

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!