عنوان پرفروش ترین گوشی سال باز هم به اپل رسید
ارسال شده توسط: علیرضا نوریان 20 بهمن 1403 ساعت 19:39
اپل باز هم عنوان پرفروش ترین گوشی سال را از آن خود کرد و به نظر میرسد این شرکت فعلا رقیبی در بازار ندارد.
تحلیلهای جدید بازار تلفن همراه نشان میدهد که فروش جهانی گوشیهای هوشمند در اواخر سال 2024، به ویژه به دلیل افزایش خریدهای تعطیلات رشد اندکی داشته است.
عنوان پرفروش ترین گوشی سال به اپل اختصاص یافت
بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Kantar، در سال 2024 برخی از نکات برجسته بازار گوشی هوشمند عبارتند بودند از: تداوم موفقیت سری آیفون 16 اپل به عنوان پرفروشترین گوشی هوشمند در سطح جهانی و رشد چشمگیر سیستمعامل اندروید در منطقه آسیا و اقیانوسیه.
نکته قابل توجه دیگر، تأثیر روزافزون هوش مصنوعی (AI) بر تصمیمگیری خریداران است. بیش از 20 درصد از مصرفکنندگان اعلام کردهاند که ویژگیهای هوش مصنوعی نقش مهمی در انتخاب برند موردنظر آنها داشته است.
سامسونگ همچنان جایگاه خود را به عنوان محبوبترین برند گوشیهای اندرویدی حفظ کرده است؛ به ویژه گوشی گلکسی A55 با استقبال بینظیر کاربران در بریتانیا مواجه شده و عنوان پرفروشترین محصول این شرکت را به خود اختصاص داده است.
با این حال، گزارشها حاکی از آن است که رقابت سامسونگ با برندهایی همچون شیائومی و گوگل در حال شدت گرفتن است. علاوه بر این، سری آیفون 16 اپل نیز در بازار اروپا عملکرد چشمگیری از خود نشان داده است. در مقابل، فروش سری گوگل پیکسل 9 نسبت به نسلهای قبلی اندکی کاهش یافته است.
همانطور که انتظار میرفت، اپل همچنان بر بازار ایالات متحده تسلط دارد و سیستمعامل iOS سهم قابل توجه 54 درصدی را در اختیار دارد. سری آیفون 16 با کسب 20 درصد از کل فروش، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در میان این سری، مدل 16 پرو مکس بیشترین محبوبیت را دارد. در سوی دیگر، سامسونگ با فروش ثابت خود توانست جایگاه خود را حفظ کند و مدلهای اقتصادی گلکسی A15 و سری پرچمدار گلکسی S24 به عنوان پیشروهای این برند شناخته شدند. علاوه بر این، هر دو شرکت موتورولا و گوگل نیز موفق به افزایش سهم بازار خود شدند و گوشی پیکسل 9 پرو به عنوان برترین مدل سری پیکسل گوگل معرفی شد. در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تنوع بیشتری در فروش مشاهده میشود و به نظر میرسد برندهای محلی، به ویژه در بازار پررقابت چین، برنده اصلی این رقابت باشند.
در چین، اندروید به سلطه خود با رهبری برندهای داخلی مانند ویوو و شیائومی ادامه داد. هواوی نیز همچنان جایگاه نخست را در این بازار حفظ کرد. در مقابل، سری آیفون 16 اپل، به ویژه مدل پرو مکس، به عنوان محبوبترین محصولات در این کشور شناخته شدند.
گفتنی است اهمیت هوش مصنوعی در انتخاب گوشیهای هوشمند روزبهروز بیشتر میشود. این در حالی است که برخی تصور میکنند این فناوری تأثیر چندانی بر تصمیمگیری خریداران ندارد. یک نظرسنجی در اروپا و ایالات متحده که توسط شرکت Worldpanel ComTech انجام شده، نشان میدهد که 23 درصد از افرادی که اخیراً گوشی هوشمند خریداری کردهاند، ویژگیهای هوش مصنوعی را در هنگام انتخاب برند موردنظر خود در نظر گرفتهاند. این آمار برای خریداران گوشیهای آیفون به 27 درصد میرسد که نشان میدهد اپل به طور جدی روی بازاریابی هوش مصنوعی خود در محصولاتش تمرکز کرده است.
در گجت نيوز بخوانيد: افزایش نجومی قیمت آیفون 16 در بازار ایران پس از رجیستری ترکیب بیت کوین و طلای ۲۴ عیار، خاصترین آیفون ۱۶ تاریخ را خلق کرده است آیا گلکسی اس ۲۵ اولترا بهتر از آیفون ۱۶ پرو مکس است؟