سامسونگ برای نوزدهمین سال پیاپی رهبر بازار جهانی تلویزیون شد
ارسال شده توسط: مصطفی معصومپور 07 اسفند 1403 ساعت 20:02
برای نوزدهمین سال پیاپی، سامسونگ الکترونیکس موفق شد رهبر بازار جهانی تلویزیون لقب بگیرد و بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
سامسونگ الکترونیکس برای نوزدهمین سال متوالی عنوان برترین برند بازار جهانی تلویزیون را حفظ کرد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، این شرکت در سال 2024 با کسب 28.3 درصد از سهم بازار، جایگاه خود را بهعنوان پیشرو در صنعت تلویزیون تثبیت کرده است. این موفقیت، نتیجه تمرکز سامسونگ بر توسعه تلویزیون های پریمیوم (Premium) و فوقالعاده بزرگ (Ultra-Large)، همراه با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی در محصولاتش است.
هان لی، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ، با تاکید بر موفقیت 19 ساله این شرکت در بازار جهانی تلویزیون اظهار کرد این دستاورد نتیجه اعتماد و حمایت مشتریان است. وی افزود: «ما به نوآوری در تلویزیونهای مجهز به هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد و محصولاتی ارائه میکنیم که بهطور واقعی زندگی افراد را ارتقا دهند.»
بازار تلویزیون های پریمیوم و فوقالعاده بزرگ در دستان سامسونگ
سامسونگ در سال گذشته نیز جایگاه خود در بازار تلویزیون های رده بالا را تقویت کرده و پیشتازی خود در بازار تلویزیون های پریمیوم با قیمت بیش از 2500 دلار و بازار تلویزیون های فوق العاده بزرگ با اندازه 75 اینچ به بالا را حفظ کرده است.
در بازار تلویزیون های پریمیوم (بیش از 2500 دلار)، سامسونگ توانسته 49.6 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد و تقریبا نیمی از این بخش بازار را در اختیار خود قرار داده است. در بازار تلویزیون های فوقالعاده بزرگ (75 اینچ و بالاتر) نیز سامسونگ با سهم بازار 28.7 درصدی، پیشتاز این بخش بازار است.
تثبیت جایگاه تلویزیون های QLED و OLED سامسونگ
رهبری بازار تلویزیون های QLED و OLED همچنان در دستان سامسونگ الکترونیکس است و این شرکت کرهای توانسته بار دیگر برتری خود در صنعت تلویزیون های رده بالا را اثبات کند.
در بازار تلویزیون های QLED، سامسونگ با فروش 8.34 میلیون دستگاه تلویزیون، 46.8 درصد سهم بازار را از آن خود کرده و برتری خود در این بخش بازار را تقویت کرده است. بازار جهانی تلویزیون های QLED در سالی که گذشت با رشد چشمگیری مواجه شد و برای اولین بار توانست بیش از ده درصد مجموع فروش جهانی تلویزیونها را در اختیار خود داشته باشد.
در بازار تلویزیون های OLED هم سامسونگ در سال 2024 موفق شد 1.44 میلیون دستگاه تلویزیون OLED را به فروش برساند و 27.3 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد. افزایش سالانه 42 درصدی در فروش دستگاهها و رشد 4.6 درصدی سهم بازار سامسونگ، نشاندهنده تقاضای بالای بازار برای نوآوریهای OLED سامسونگ است.
هوش مصنوعی و هنر در خدمت سرگرمی خانگی
سامسونگ در نمایشگاه CES 2025 از فناوری پیشرفته Vision AI رونمایی کرد؛ نوآوری جدیدی در نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی که تجربه تماشای تلویزیون را متحول میکند. این فناوری با تحلیل ترجیحات، نیازها و عادتهای کاربران، تجربهای شخصیسازیشده ارائه میدهد که میتواند آینده نمایشگرهای هوشمند خانگی را دگرگون کند.
علاوه بر این، سامسونگ در راستای گسترش امکانات نمایشگرهای هوشمند خود، فروشگاه Samsung Art Store را توسعه میدهد. این قابلیت که پیشتر بهصورت انحصاری در تلویزیون های The Frame در دسترس بود، امسال به مدلهای Neo QLED و QLED نیز افزوده میشود تا کاربران بیشتری از تجربه هنر دیجیتال شخصیسازیشده بهرهمند شوند.
در گجت نیوز بخوانید: گواهی FIPS 140-3 برای امنیت تلویزیون های سامسونگ صادر شد سامسونگ Frame Pro: تلفیق هنر و تکنولوژی در تلویزیون جدید سامسونگ رونمایی از تلویزیون های مدل 2025 سامسونگ: خداحافظی با بازتاب نور و سلام به AI این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.