نیلی بلاگ‌

شرکت آرچر به‌عنوان ارائه‌دهنده تاکسی هوایی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ انتخاب شد

1

شرکت آرچر به‌عنوان ارائه‌دهنده رسمی خدمات تاکسی هوایی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ انتخاب شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود (که یک «اگر» بسیار بزرگ است)، هواگرد eVTOL مدل «Midnight» این شرکت قرار است افراد ویژه (VIP)، هواداران و ذی‌نفعان را به محل‌های کلیدی مسابقات برده و برگرداند و در عین حال پشتیبانی‌هایی در زمینه خدمات اضطراری و امنیتی نیز فراهم کند. آرچر این خبر را در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است.

شرکت آرچر یکی از جدی‌ترین بازیگران در عرصه نوظهور تاکسی‌های هوایی به شمار می‌رود و در کنار شرکت Joby Aviation، یکی از تنها دو شرکتی است که موفق به دریافت معیارهای نهایی صلاحیت پروازی (هرچند نه گواهی‌نامه نهایی) از سازمان هوانوردی فدرال (FAA) برای هواگرد Midnight شده‌اند. این شرکت اخیراً مسیرهایی را برای خدمات احتمالی در شهر نیویورک معرفی کرده و پیش‌تر نیز شبکه‌های پیشنهادی برای تاکسی هوایی در شهرهای سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس و شیکاگو اعلام کرده بود.

این‌که آرچر از پیش برنامه‌هایی برای احداث مرکز عملیاتی در لس‌آنجلس اعلام کرده بود احتمالاً به انتخاب آن به‌عنوان شریک رسمی کمک کرده است. شبکه پیشنهادی آن، از قبل شامل مکان‌های کلیدی مربوط به بازی‌های المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ مانند استادیوم Inglewood، ورزشگاه یادبود لس‌آنجلس (LA Memorial Coliseum)، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، هالیوود، اورنج کانتی و سانتا مونیکا می‌شد.

مدل Midnight یک تاکسی هوایی الکتریکی دارای خلبان است که برای حمل چهار مسافر طراحی شده و نسبت به بالگردهای سنتی، صدای کمتری تولید کرده و آلودگی کمتری دارد. این هواگرد دارای ۱۲ روتور با قابلیت چرخش، بال و دم است. برخاست آن مانند بالگرد انجام می‌شود اما سپس وارد حالت پرواز کروز مانند هواپیما می‌شود، به‌طوری‌که روتورهای عقب همچنان بخشی از نیروی آن را فراهم می‌کنند. سیستم‌های آن دارای «قابلیت افزونگی و تحمل خطا» هستند و آرچر امیدوار است با همین ویژگی‌ها، موفق به دریافت گواهی‌نامه FAA با سطح ایمنی مشابه با هواپیماهای تجاری شود.

آرچر همچنین از حمایت شرکت‎های بزرگ صنعت هوانوردی، از جمله شرکت‌هایی مانند فیات کرایسلر و یونایتد ایرلاینز، و همچنین اپراتورهای پایگاه‌های ثابت (FBO) مانند Signature Aviation و Atlantic Aviation برخوردار است. با پشتوانه این حمایت‌ها، این شرکت احتمالاً در موقعیتی بهتر از دیگر رقبا برای دریافت گواهی‌نامه «نوع» از FAA برای حمل مسافر قرار دارد. با این حال، دریافت تأییدیه برای یک هواگرد کاملاً جدید کاری دشوار و پرهزینه است؛ چه برسد به آنکه در رده‌ای کاملاً نوین نیز قرار داشته باشد.

منبع engadget

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!