محبوبترین بازیهای ویدیویی سال ۲۰۲۴ را بشناسید + جدول
در سال ۲۰۲۴، میزان زمانی که کاربران برای انجام بازیهای ویدیویی صرف کردند، با رشدی ۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود. این رشد در شرایطی رقم خورد که گرایش کاربران به تجربههای آشنا، اجتماعی و چندنفره همچنان ادامه دارد.
کد خبر :
۲۴۳۱۴۵
۰۲ خرداد ۱۴۰۴ –
۲۰:۴۲
در سال ۲۰۲۴، میزان زمانی که کاربران برای انجام بازیهای ویدیویی صرف کردند، با رشدی ۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود. این رشد در شرایطی رقم خورد که گرایش کاربران به تجربههای آشنا، اجتماعی و چندنفره همچنان ادامه دارد.
تحلیل دادههای مربوط به این بازه زمانی نشان میدهد که بازیهایی که از چند سال پیش در صدر توجهات قرار داشتهاند، همچنان توانستهاند جایگاه خود را حفظ کنند و حتی بر میزان محبوبیتشان بیفزایند.
بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط شرکت Newzoo، فهرست ۶ بازی که در سال ۲۰۲۴ بیشترین سهم از کل زمان بازی را به خود اختصاص دادهاند، به شرح زیر است:
نام بازی سهم از کل زمان بازی در سال ۲۰۲۴
نام بازی
سهم از کل زمان بازی در سال ۲۰۲۴
Fortnite
۹.۳٪
Minecraft
۴.۷٪
Roblox
۳.۷٪
Call of Duty: Black Ops 6
۲.۷٪
EA Sports FC 25
۱.۱٪
HELLDIVERS 2
۰.۹٪
در صدر این جدول، بازی پرطرفدار Fortnite قرار دارد؛ عنوانی که با وجود گذشت بیش از هفت سال از انتشار آن، نهتنها همچنان محبوب است، بلکه سهم خود از زمان بازی را نیز اندکی افزایش داده (از ۹.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۴).
بازیهای Minecraft و Roblox نیز در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند. این دو عنوان، به همراه فورتنایت، هر سه سابقهای بیش از هفت سال دارند و با وجود آنکه در بازار بازیهای ویدیویی مدام عناوین جدیدی معرفی میشوند، همچنان بخش قابلتوجهی از زمان کاربران را به خود اختصاص دادهاند. راز موفقیت این بازیها را میتوان در محیطهای گسترده، اجتماعی و همچنین قابلیت تولید محتوای کاربرمحور دانست که تجربهای نو و پویا را برای بازیکنان رقم میزنند.
نکته قابلتوجه این است که تمامی ۶ عنوان معرفیشده در جدول، دارای عناصر قوی چندنفره آنلاین یا همکاری تیمی هستند. این ویژگیها باعث شدهاند تا بازیکنان بهویژه در گروههای سنی جوانتر، تجربهای اجتماعیتر از بازی کردن داشته باشند. همچنین، دسترسی این بازیها از طریق پلتفرمهای مختلف مانند موبایل، رایانه شخصی و کنسولها، دامنه کاربران آنها را به شکل چشمگیری گسترش داده است.
در نهایت، باید اشاره کرد که این ۶ بازی در مجموع نزدیک به یکچهارم از کل زمان بازی صرفشده در سال ۲۰۲۴ روی سه پلتفرم اصلی (ایکسباکس، پلیاستیشن و رایانههای شخصی) را به خود اختصاص دادهاند. این آمار نشان میدهد که وفاداری کاربران به بازیهای محبوب گذشته همچنان قوی است و توسعهدهندگان برای رقابت با این عناوین، باید تجربههایی اجتماعی، تعاملی و قابل توسعه خلق کنند.
منبع: روزیاتو