گسترش هوش مصنوعی گوگل در جیمیل / خلاصهسازی خودکار ایمیلها – تجارت نیوز
گوگل با معرفی کارتهای خلاصهسازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را به inbox کاربران میآورد. این ویژگی بهطور خودکار محتوای ایمیلها را خلاصه میکند.
به گزارش تجارت نیوز، گوگل با رونمایی از کارتهای خلاصهسازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را بهطور برجستهتری در جیمیل کاربران قرار داده است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که کاربران دیگر نیازی به انتخاب گزینهای برای خلاصهسازی ایمیل با کمک هوش مصنوعی ندارند. بهجای آن، هوش مصنوعی بهصورت خودکار و در صورت نیاز، محتوای ایمیلها را خلاصه میکند و نیازی به تعامل کاربر نیست.
جیمینی و خدمات جدید
زمانی که جیمینی سال گذشته در نوار کناری جیمیل راهاندازی شد، یکی از ویژگیهای آن به کاربران این امکان را میداد که مکالمات طولانی ایمیلی خود را خلاصه کنند. این ویژگی به همراه ابزارهای دیگری مانند امکان نوشتن پیشنویس ایمیل و دیدن پاسخهای پیشنهادی در دسترس بود. حالا گوگل این هوش مصنوعی را بهکار میگیرد تا در inbox کاربران بیشتر اثرگذار باشد، صرفنظر از اینکه آیا کاربران تمایل به استفاده از آن دارند یا خیر.
به گفته کارشناسان، این بهروزرسانی مثالی دیگر از نفوذ سریع هوش مصنوعی در نرمافزارها و خدماتی است که افراد بیشترین استفاده را از آنها میکنند. با این حال، شایان ذکر است که خلاصهسازیهای هوش مصنوعی همیشه قابلاعتماد نیستند. بهعنوان مثال، زمانی که اپل خلاصهسازی هوش مصنوعی را برای اعلانهای اپلیکیشن راهاندازی کرد، بیبیسی دریافت که این ویژگی در خلاصهسازی تیترهای خبری اشتباهات مکرری را به نمایش گذاشته است. در نهایت، اپل مجبور به متوقف کردن این ویژگی برای اپلیکیشنهای خبری شد.
چالشهای کیفیت و دقت
ویژگیهای هوش مصنوعی گوگل نیز در برخی موارد با اشکالاتی مواجه شدهاند. بهعنوان مثال، ویژگی خلاصهسازی هوش مصنوعی در جستجوی گوگل نیز بهطور مکرر اشتباهاتی را به نمایش گذاشته و اطلاعات نادرست و کیفیت پایین را ارائه کرده است. با این حال، با کارتهای خلاصهسازی جدید ایمیل، جیمینی نقاط کلیدی ایمیلهای طولانی را فهرست میکند و سپس بهروزرسانیهای آن را با دریافت پاسخها ادامه میدهد.
سخنگوی گوگل در اینباره گفت: «این ویژگی جایگزین گزینه دستی خلاصهسازی ایمیل نخواهد شد و این گزینه هنوز بهعنوان یک گزینه در بالای ایمیل و در نوار کناری جیمیل قابل مشاهده خواهد بود.»
تنظیمات و دسترسیها
این ویژگی در ابتدا تنها برای ایمیلهایی به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. بسته به منطقه جغرافیایی، کارتهای خلاصهسازی ممکن است بهطور پیشفرض فعال یا غیرفعال باشند. بهعنوان مثال، ویژگیهای هوشمند در اتحادیه اروپا، انگلستان، سوئیس و ژاپن غیرفعال هستند. دیگر کاربران میتوانند این ویژگی را از طریق تنظیمات جیمیل و بخش «ویژگیهای هوشمند» فعال یا غیرفعال کنند. همچنین، مدیران محل کار میتوانند گزینههای شخصیسازی را برای کاربران از طریق کنسول مدیریت غیرفعال کنند.
بهطور کلی، این اقدام گوگل نشاندهنده تلاشهای مستمر این شرکت برای ارتقاء تجربه کاربری و استفاده از هوش مصنوعی در خدمات خود است. در آینده، با پیشرفتهای بیشتر در این زمینه، شاهد تغییرات چشمگیری در نحوه مدیریت ایمیلها و ارتباطات خواهیم بود.