خیران محرومزدایی آموزشی در مناطق محروم را تسهیل کنند – تجارت نیوز
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که به دلیل محدودیتهای مالی، وزارتخانه قادر به راهاندازی دورههای آموزشی برای پیش دبستانیها در تمامی استانها، به ویژه مناطق محروم و دو زبانه نیست، از خیران خواست تا با کمک مالی خود در توانمندسازی معلمان، نقش مهمی در تحول آموزشی ایفا کنند.
به گزارش تجارت نیوز، مهدی نویدادهم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای حل مسئله افزایش نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان و ارتقای کیفیت آموزشی برنامههایی دارد، گفت: همانگونه که این وزارتخانه در ساخت مدارس علی رغم داشتن برنامه، نیازمند مشارکت مردم بود و با به صحنه آمدن مردم و خیران، رشد چشمگیر و پرشی جهشی صورت گرفت، در بحث کیفیت بخشی نیز باید همین اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه با حفظ محوریت و حاکمیت آموزش و پرورش، خیران میتوانند در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار بگیرند افزود: برای مثال خیران هزینه توانمندسازی دورههای معلمان را تقبل کنند تا معلمان با کیفیت بتوانند تحول آفرینی کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیز مدارس به کتابخانهها، تجهیز هنرستانها به کارگاههای فعال، به روز، دارای آخرین تجهیزات و … میتواند زمینه حل مشکلات را هموار کند ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل منابع محدود نمیتواند در تمام استانها و به خصوص مناطق محروم و مناطق دو زبانه دورههای آموزشی برای پیش دبستانیها ایجاد کند.
نوید ادهم اظهار کرد: بنابراین خیرین میتوانند با رعایت تمام ضوابط آموزش و پرورش، کمک کنند تا کودکستانها، پیش دبستانی۱ و ۲ راه اندازی و طبق قوانین عملیاتی و اجرایی شوند تا زمینه ارتقاء فراهم شود.
نویدادهم چند روز پیش همچنین به برخی آمارهای نگرانکننده اشاره کرد و گفت: در آزمون بینالمللی تیمز و پرلز حدود ۴۰ درصد از دانشآموزان ابتدایی، مهارتهای پایهای خواندن و نوشتن را به حد استاندارد ندارند.
وی با ارائه یک سوال اعلام کرده بود: آیا همانگونه که خیرین برای حل مشکل فضای فیزیکی آموزشوپرورش کمک کردند، میتوانند برای ارتقاء کیفیت و تحقق عدالت آموزشی نیز وارد میدان شوند؟.
منبع: ایسنا