8 مورد از سریعترین خودروهای جهان با قیمتی کمتر از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان
ارسال شده توسط: علیرضا نوریان 27 دی 1403 ساعت 20:32
در این مطلب، 8 مورد از سریعترین خودروهای جهان را معرفی میکنیم که با بودجهای کمتر از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان میتوانند آدرنالین شما را به شدت افزایش دهند.
با شیوع کووید در سالهای گذشته، شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودروهای کارکرده با کارایی بالا بودیم که این روند صعودی تاکنون ادامه داشته است. پیش از این، دستیابی به سرعت بالا با هزینهای معقول امکانپذیر بود و همراه با هیجان ناشی از شخصیسازی خودرو و ریسکهای نه چندان جدی، تجربهای جذاب را برای علاقهمندان به خودرو رقم میزد. گذراندن آخر هفتهها در گاراژ به همراه خودروی کلاسیک آمریکایی پدر، تأثیر قابل توجهی بر بهبود زمان رفت و آمد به محل کار یا مدرسه داشت.
سرعت مدرن اکنون در قالبی لوکس و پیشرفته عرضه میشود. پیشرفتهای تکنولوژیکی باعث احیای محبوبیت موتورهای قدرتمند و کارآمد V8 شده است؛ اما در پس این تحولات، صدای آرامتری نیز شنیده میشود. بازگشت پرقدرت موتورهای V8 در اوایل قرن بیست و یکم همزمان با معرفی مدلهای شاخصی همچون دوج SRT، نسل پنجم فورد موستانگ و احیای کوتاهمدت شورولت کامارو بود.
بازار خودرو در سالهای اخیر شاهد تحولات شگفتانگیزی بوده است. پیشتر، برای تجربه هیجان رانندگی پرشتاب، خرید خودرویی با موتور حجیم V8 الزامی به نظر میرسید. اما امروزه، این تصور کلیشهای به چالش کشیده شده است.
توسعه فناوریهای موتور، به ویژه در حوزه موتورهای چهار سیلندر و V6 با حجم کمتر، باعث شده است تا خودروهایی با قدرت و عملکردی چشمگیر وارد بازار شوند. اعداد و ارقام تولید شده توسط این موتورها، حتی کارشناسان و علاقهمندان حرفهای خودرو را نیز شگفتزده کرده است.
این پیشرفتها به نفع مصرفکنندگان، بهویژه آن دسته که به دنبال خودرویی سریع و در عین حال مقرونبهصرفه هستند، تمام شده است. اکنون میتوان خودرویی با عملکردی قابلقبول و قیمتی کمتر از 20,000 دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان) خریداری کرد.
البته، این خودروها ممکن است از نظر لوکس بودن یا فناوریهای پیشرفته، با برخی مدلهای گرانقیمتتر برابری نکنند؛ اما موتورهای توربوشارژ چهار سیلندر، قدرت و گشتاوری را ارائه میدهند که میتواند هر رانندهای را راضی نگه دارد.
معرفی سریعترین خودروهای جهان با قیمت کمتر از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان
با انجام بررسیهای گسترده در بازار خودروهای کارکرده، به دنبال یافتن بهترین گزینهها برای انتخاب سریعترین خودروهای جهان با قیمت زیر 20,000 دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان) هستیم. در این راستا، مقایسهی انواع موتور، قدرت خودرو و سایر مشخصات فنی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف اصلی ما، شناسایی سریعترین خودروهای جهان است که با بودجهای کمتر از 20,000 دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان) قابل خریداری هستند که در ادامه به 8 مورد از آنها اشاره میکنیم.
2007-2011 Honda Civic Type R
هوندا در زمینه تأمین قدرت بهینه و مقرونبهصرفه، شهرتی جهانی یافته و مدلهای سری Type R آن، با عملکرد درخشان خود در جاده و پیست، به نمادی از برتری مهندسی تبدیل شدهاند.
نسل هشتم سیویک تایپ R در بازار خودروهای دست دوم، به عنوان یکی از سریعترین خودروهای جهان با قیمت با قیمت به مراتب کمتر از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان (به طور متوسط 1 میلیارد و 240 میلیون تومان) به فروش میرسد. با این حال، این خودرو از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار است.
زیر کاپوت سیویک تایپ R، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قرار دارد که توانایی تولید 201 اسب بخار در 7,800 دور در دقیقه و گشتاور 142 پوند فوت در 5,600 دور در دقیقه را داراست. این موتور که از سری K هوندا است، به دلیل قابلیت اصلاح و ارتقای بالا، در میان علاقهمندان به خودروهای اسپرت بسیار محبوب است.
پتانسیل بالای سیویک تایپ R برای شخصیسازی و ارتقاء، آن را به انتخابی ایدهآل برای رانندگانی تبدیل کرده است که به دنبال خودرویی اسپرت و منحصر به فرد هستند.
یکی از برجستهترین ویژگیهای عملکردی این خودرو، گیربکس دستی شش سرعته آن است که عنصری نایاب در خودروهای امروزی محسوی میشود. اگرچه گیربکسهای دستی ممکن است سنتی به نظر برسند، اما در Type R، رانندگی را به تجربهای هیجانانگیز تبدیل میکنند.
این خودرو در مدتزمان 6.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست مییابد. هرچند در دنیای مدرن، این عدد شاید سریعترین نباشد، اما Type R تواناییهای فراوانی دارد؛ از رانندگی روزمره در محیط شهری تا رانندگی اسپرت در جادههای کوهستانی.
طراحی و مهندسی Type R به گونهای است که حتی افراد با دانش مکانیکی پایه نیز میتوانند به راحتی تغییرات و ارتقاءهای دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنند.
2003-2009 Nissan 350Z
نیسان 350Z، حلقهای ارزشمند در زنجیره خودروهای اسپرت داتسون و نیسان Z محسوب میشود که به شکوه روزهای نخستین این سری پرافتخار ارجاع میدهد. این خودروی جذاب که تولید آن از سال 2003 تا 2009 ادامه داشت یکی از سریعترین خودروهای جهان بود و به طور میانگین قدرتی معادل 300 اسب بخار را به صورت استاندارد ارائه میکرد. با وجود گذشت سالها، 350Z همچنان طرفداران بسیاری دارد و در بازار خودروهای دست دوم، به طور متوسط با قیمت 16,839 دلار (1 میلیارد و 350 میلیون تومان) معامله میشود.
در سال 2010، نیسان با معرفی مدل 370Z و تجهیز آن به موتور 3.7 لیتری بهبود یافته، به محبوبیت سری Z افزود و گزینهای جذابتر نسبت به 350Z را روانه بازار کرد. لازم به ذکر است که نیسان 350Z در سالهای اولیه تولید (2003 تا 2006) به موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 287 اسب بخار مجهز بود. در مدلهای بعدی، از موتور VQ35HR V6 استفاده شد که قدرتی برابر با 306 اسب بخار تولید میکرد.
نیسان 350Z به عنوان یک خودروی اسپرت خالص طراحی شده است. فلسفه طراحی این خودرو بر ارائه یک تجربه رانندگی هیجانانگیز و بدون حاشیه متمرکز است. نبود امکانات اضافی و تمرکز بر عملکرد رانندگی، ماهیت اسپرت این خودرو را به وضوح نشان میدهد.
اگرچه 350Z ممکن است برای استفاده روزمره به عنوان یک سدان یا برای حمل بار مناسب نباشد، اما به عنوان یک خودروی اسپرت، برای رانندگیهای شبانه، تفریحهای آخر هفته یا شرکت در رویدادهای اتومبیلرانی حرفهای، انتخابی ایدهآل است.
نیسان 350Z از یک پایگاه طرفداران بسیار پرشور برخوردار است. این محبوبیت باعث شده است تا بازار قطعات و لوازم جانبی این خودرو بسیار گسترده و متنوع باشد. با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان)، امکان خرید یک خودروی اسپرت با قدرتی بیش از 300 اسب بخار و وزن کمتر از 3,500 پوند وجود دارد. این ویژگیها، نیسان 350Z را به یک گزینه بسیار جذاب برای علاقهمندان به خودروهای اسپرت با بودجه محدود تبدیل کرده است.
میانگین قیمت یک دستگاه نیسان 350Z مدلهای 2003 تا 2009 در بازار دست دوم، حدود 16,832 دلار (1 میلیارد و 350 میلیون تومان) است.
2004-2007 Cadillac CTS-V
در فهرست سریعترین خودروهای جهان با قیمت زیر 30,000 دلار (2 میلیارد و 400 میلیون تومان)، نام این خودرو نیز به چشم میخورد. کادیلاک در اوایل دهه 2000 با معرفی CTS-V به سبک جعبهای خود، نگاهی نو به سوی عملکرد لوکس به سبک اروپایی انداخت. گذشت دو دهه نشان داده است که طراحی این خودرو به خوبی پابرجا مانده است.
این خودروی آمریکایی با ظاهری جعبهای و جذاب، رقیبی شایسته برای نسل جدید کادیلاک CT5 بلکوینگ محسوب میشود. نسل اول CTS-V که به موتور قدرتمند V8 آمریکایی مجهز است، پس از حدود 20 سال همچنان مورد توجه علاقهمندان خودرو قرار دارد. قیمت متوسط این خودرو در بازار دست دوم حدود 19,746 دلار (1 میلیارد و 580 میلیون تومان) است که از نظر فنی زیر 20,000 دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان) بوده و آن را به گزینهای جذاب برای خریداران تبدیل میکند. البته، بودجه و مهارتهای فنی خریدار در انتخاب نهایی بسیار مؤثر خواهد بود.
با این قیمت، علاقهمندان خودرو میتوانند یک کادیلاک CTS-V نسل اول را در بازار پیدا کنند. این خودرو که از سال 2004 تا 2007 تولید میشد، نخستین تلاش جدی کادیلاک برای رقابت مستقیم با برندهای لوکس آلمانی همچون BMW و مرسدسبنز بود. اگرچه CTS-V عاری از نقص نبود و سیستم دیفرانسیل عقب آن تحت فشارهای طولانیمدت گاه دچار مشکل میشد، اما قلب تپندهی آن، نقطهی قوت اصلی این خودرو بود.
کادیلاک با کنار گذاشتن موتور Northstar، به سراغ جنرال موتورز رفت تا از موتور قدرتمندی بهره ببرد. مدلهای 2004 و 2005 به موتور LS6 5.7 لیتری V8 معروف به کوروت Z06 مجهز شدند و مدلهای 2006 و 2007 نیز از موتور 6.0 لیتری LS2 V8 بهره بردند. هر دو موتور با یک گیربکس شش سرعته دستی Tremec، قابل سفارش بودند. این خودرو هم در مدل کوپه و هم سدان تولید میشد و هر دو نسخه جذابیت خاص خود را داشتند.
اگرچه نسل اول CTS-V با برخی مشکلات همراه بود، اما این خودرو نشان از دوران طلایی موتورهای V8 آمریکایی دارد. ترکیب بینظیر موتورهای پرقدرت آمریکایی و طراحی جذاب، این خودرو را به یکی از کلاسیکهای آینده تبدیل کرده است.
1984-1996 Chevrolet Corvette
برای این مورد، بازه زمانی گستردهای را مد نظر قرار دادیم. دهه 1980 اغلب به عنوان دورانی تاریک در صنعت خودروسازی ایالات متحده شناخته میشود. بحرانهای متعدد سوخت و کمبودهای انتهای قرن بیستم، دیدگاه ما نسبت به مفاهیم قدرت و کارایی را دستخوش تغییر کرد و بسیاری از برندهای مشهور را با چالشهای جدی مواجه ساخت.
کوروت نیز از این قاعده مستثنی نبود و دوران دشواری را پشت سر گذاشت. با این حال، این خودروی اسپرت قدرتمند که از سال 1953 تولید خود را آغاز کرده است، همواره به عنوان نمادی از استحکام و پایداری در صنعت خودرو شناخته شده است. نکته قابل توجه در مورد این مدل خاص کوروت، استفاده مداوم از موتور 5.7 لیتری V8 شورولت در تمام نسخههای آن است. اصطلاح قدرت مقرونبهصرفه اغلب شامل خودروهایی میشود که با وجود قیمت مناسب، از پیشرانههای قدرتمند و کارایی بالایی برخوردار هستند.
یک کوروت C4 با پیشرانهی پایه 350 اینچ مکعبی V8 ساخت آمریکا، با قیمتی در حدود 20,000 دلار به دست علاقهمندان میرسد. البته، بسیاری از مدلها به دلیل ویژگیها و شرایط خاص، قیمتی بالاتر از این خواهند داشت. با این حال، با توجه به تولید 12 ساله و کمترین فروش ثبت شده، میتوان نمونههایی از این خودرو را با قیمتی کمتر از 2,750 دلار (220 میلیون تومان) نیز یافت.
محبوبیت بالای کوروت C4 باعث شده است قطعات یدکی و ارتقای عملکرد آن به وفور در بازار موجود باشد. همچنین، دسترسی به خدمات تعمیر و نگهداری حرفهای برای این خودرو بسیار آسان است. این امر به مالکان این امکان را میدهد تا از خودرو خود در هر شرایطی، چه در استفادهی روزمره و چه در پیست مسابقه، لذت ببرند.
2008-2015 Mazda MX-5
روشهای متعددی برای سنجش سرعت وجود دارد و محبوبیت چندین نسلی MX-5، به روشنی نشان میدهد که لذت رانندگی، معیارهای مهمتری نسبت به سرعت خام هستند.
مزدا میاتا، تجربهای مقرونبهصرفه از رانندگی با یک رودستر را ارائه میدهد که بین 30 تا 70 مایل بر ساعت (48 تا 113 کیلومتر بر ساعت)، بدون هیچگونه تخلف قانونی، سرشار از هیجان و لذت رانندگی است. این خودرو ثابت میکند که رانندگی سریع تنها به معنای رسیدن به سرعتهای بالا نیست، بلکه تجربه هیجانانگیز رانندگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
نسل سوم MX-5 که بین سالهای 2008 تا 2015 تولید میشد، نمونهای بارز از سریعترین خودروهای جهان است. این خودرو با اینکه قادر به شگفتزده کردن دیگران با سرعت خیره کننده خود نیست، اما با موتور 2.0 لیتری 160 اسب بخاری و وزنی حدود 2500 پوند، چابکی و شتاب قابل توجهی را در محیطهای شهری و جادههای فرعی ارائه میدهد. مصرف سوخت بهینه و طراحی کاملاً کانورتیبل، بر جذابیتهای این خودرو افزودهاند.
مزدا MX-5 به عنوان پرفروشترین رودستر تاریخ، افتخاری درخشان را از آن خود کرده است. این موفقیت تصادفی نیست، بلکه نتیجهی محبوبیت بینظیر این خودرو در میان مالکان آن است. میانگین قیمت کارکرده نسل سوم MX-5 در حال حاضر تنها 15,385 دلار (1 میلیارد و 230 میلیون تومان) است که رقمی بسیار پایین در مقایسه با سایر خودروهای اسپرت محسوب میشود. یافتن خودروی اسپرتی با چنین قیمتی در بازار امروز تقریباً غیرممکن است.
مزدا MX-5 خودرویی خاص و متفاوت است. با طراحی دو نفره، این خودرو برای استفادهی خانوادگی مناسب نیست، در معنای سنتی سریع نیست، اما در جاهایی که اهمیت دارد سریع و بسیار سرگرمکننده است.
2007-2013 BMW 335i
از زمان معرفی در سال 1982، سری 3 به عنوان مدل پایه BMW شناخته شده است. بیش از سه دهه پس از عرضه نسل اول E30، این سدان جمعوجور به نمادی از رانندگی اسپرت و پرشور تبدیل شده است.
E90 335i به عنوان یکی از سریعترین خودروهای جهان، خودرویی است که عملکرد بالا را با ظاهری نسبتا ساده ترکیب میکند. تنوع پیشرانههای شش سیلندر خطی و تجهیز مدل 335i به سیستم توربوشارژر با اینترکولر، پیچیدگیهای فنی این خودرو را افزایش داده است. اما این پیچیدگیها به نفع عملکرد خودرو تمام شدهاند. مدل 2009 این خودرو با وزن 3,362 پوندی، توان تولید 302 اسب بخار قدرت و 295 پوند-فوت گشتاور را دارد.
BMW 335i تولید شده بین سالهای 2007 تا 2013، بارها توسط نشریات معتبر خودرویی همچون Car and Driver و Motor Trend مورد ستایش قرار گرفتهاند. این خودرو حتی پس از گذشت بیش از یک دهه، همچنان طراحی چشمنواز و جذابی دارد. با این حال، مانند هر خودروی دیگری، 335i نیز از برخی نواقص فنی رنج میبرد. مشکلات رایج در این مدل شامل نشت روغن، اختلال در عملکرد توربوشارژر و هزینههای بالای نگهداری معمول خودروهای BMW است.
میانگین قیمت یک BMW 335i کارکرده مدلهای 2007 تا 2013 در بازار حدود 15,400 دلار (1 میلیارد و 230 میلیون تومان) است. پیدا کردن یک خودروی کارکرده باکیفیت، به ویژه از برند معتبر BMW، با این بودجه میتواند دشوار باشد. با این حال، با صرف هزینهای کمتر از 20,000 دلار (1 میلیارد و 600 میلیون تومان)، علاقهمندان به برند BMW میتوانند به یک 335i کارکرده با شرایط مناسب دست پیدا کرده و از لذت رانندگی با این خودروی پرقدرت بهرهمند شوند.
2004-2009 Volkswagen Golf
در میان سریعترین خودروهای جهان، هاچبکهای اسپرت همواره جایگاهی ویژه داشتهاند. فولکسواگن گلف، با قدمتی بیش از 45 سال، به عنوان یکی از نمادینترین خودروهای این کلاس شناخته میشود. طراحی هاچبک پنجدره با فاصله محوری کوتاه، ترکیب بینظیری از هندلینگ چابک، موتورهای قدرتمند و فضای داخلی کاربردی را برای این خودرو به ارمغان آورده است؛ ویژگیهایی که گلف را به انتخابی ایدهآل برای جوانان شهری تبدیل میکند.
اگرچه رسوایی دیزلگیت لطمهای جدی به اعتبار برند فولکسواگن وارد کرد، اما همچنان محبوبیت مدلهای گلف، به ویژه نسخههای اسپرت، کاسته نشده است. به عنوان مثال، نسل ششم گلف تیپ آر که بین سالهای 2010 تا 2012 تولید میشد، حتی پس از گذشت چندین سال از توقف تولید، همچنان ارزش بازاری بالغ بر 17,149 دلار (1 میلیارد و 370 میلیون تومان) دارد. این امر نشان میدهد که گلف تیپ آر نسل ششم، در میان تمامی نسلهای گلف، رتبه سوم را از نظر عملکرد و محبوبیت به خود اختصاص داده است.
گلف، خودرویی است که به واسطه سرعت و چابکی اروپایی خود شناخته میشود. طراحی کاربردی و ابعاد جمعوجور آن، پارک کردن در فضاهای شهری را به امری راحت تبدیل کرده است. با قدرتی معادل 200 اسب بخار، این خودرو هیجان رانندگی روزمره را به ارمغان میآورد.
اگرچه ممکن است تمایل به اجتناب از مدلهای دیزلی وجود داشته باشد، اما این هاچبکهای اسپرت که زمانی بسیار محبوب بودند، اکنون با قیمتهای بسیار مناسبی در بازار دست دوم یافت میشوند.
2006-2010 Dodge Charger
تاریخچه چند نسلی دوج چارجر، روایت تحولی شگفتانگیز در صنعت خودروسازی است. این خودرو، با گذر زمان، چهرههای متفاوتی به خود گرفته و هر بار با نوآوریهای چشمگیر، استانداردهای جدیدی را در کلاس خودروهای عضلانی تعیین کرده است.
چارجر دیتونای تمام برقی، با وجود گرایش به فناوریهای پیشرفته، ریشههای عمیقی در طراحی کوپههای کلاسیک دارد. اما بدون شک، بارزترین هویت چارجر، احیای آن به عنوان یک سدان عضلانی قدرتمند در اوایل قرن 21 است. سری هلکت که در اواسط دهه 2010 معرفی شد، با موتورهای V8 پرقدرت خود، انقلابی در دنیای خودروهای عضلانی ایجاد کرد و بسیاری از رقبا را به چالش کشید. توسعه این موتورهای قدرتمند، فرآیندی طولانی و پر چالش بود که در نهایت به خلق یکی از نمادینترین خودروهای تاریخ دوج انجامید.
نسل ششم دوج چارجر، با هدف احیای دوران طلایی خودروهای عضلانی و تطبیق آن با فناوریهای روز، طراحی و تولید شد. مهندسان دوج، با بهرهگیری از دانش و تجربه خود، توانستند فرمولی کلاسیک را با فناوریهای مدرن ترکیب کرده و خودرویی بینظیر را خلق کنند. اگرچه موفقیت چارجر در زمان معرفی آن در سال 2006، چندان قطعی به نظر نمیرسید، اما این خودرو به سرعت به یکی از محبوبترین خودروهای عضلانی جهان تبدیل شد و میراثی ماندگار از خود بر جای گذاشت.
نتیجهی تلاشهای مستمر دوج در ارتقای فناوریهای خودرویی، ارائهی موتورهای قدرتمند Hemi با بیش از 300 اسب بخار بود که در سه تیپ متنوع به بازار عرضه شدند. سدانهای استاندارد با موتور V6 2.7 لیتری، توانی معادل 190 اسب بخار را ارائه میدادند. در مدلهای میانرده، موتور 3.5 لیتری V6 قدرتی برابر با 250 اسب بخار تولید میکرد.
از زمان معرفی دوج وایپر در سال 1989، این خودروساز آمریکایی به طور مداوم بر روی توسعهی فناوریهای پیشرفتهی خودرویی تمرکز کرده بود. تا سال 2006، داج با تکیه بر تجربهی خود، موفق به تولید موتورهای V8 با قدرتی بیش از 350 اسب بخار شد.
مدلهای دوج چارجر 2006 تا 2010، از جمله R/T دیتونا، استاندارد و SRT-8، همواره مورد توجه علاقهمندان به خودروهای پرقدرت بودهاند. میانگین ارزش بازار دست دوم این خودروها حدود 20,783 دلار (1 میلیارد و 660 میلیون تومان) برآورد شده است که اگرچه اندکی بالاتر از حد انتظار است، اما با توجه به عملکرد و ویژگیهای فنی این خودروها، قابل توجیه است.
در گجت نيوز بخوانيد: مالک نیسان کیست و خودروهای این شرکت کجا ساخته میشود؟ این ۱۰ خودرو عجیب و غریب همه در سال ۲۰۱۰ ساخته شدند شاسی بلند زرهی شورولت سابربن شیلد، غول آمریکایی به خدمت نیروی نظامی قطر درآمد