منفورترین خودروهای تویوتا در طول تاریخ
اگرچه همه برند Toyota را با اتومبیلهای جانسخت و بینظیرش میشناسیم، اما برخی از خودروهای تویوتا نه تنها محبوب نشدند، بلکه منفور شدند!
تویوتا به عنوان یکی از موفقترین خودروسازان جهان شناخته میشود. از آغاز تولید خودرو در سال 1936 تا امروز، این برند مدلهای محبوبی مانند کرولا، هایلوکس و لندکروزر را به بازار عرضه کرده است؛ اما حتی شرکتهایی با این میزان موفقیت نیز از اشتباهات مصون نیستند. حتی تویوتا هم ماشینهایی را تا به امروز تولید کرده که بعضا تا نابودی اعتبار این کمپانی پیش رفتهاند!
این 4 ماشین، بدترین خودروهای تویوتا هستند
در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به برخی از خودروهای تویوتا که به دلایل مختلفی نتوانستند محبوبیت مورد انتظار را کسب کنند و حتی منفور شدند.
1. تویوپت کراون: آغاز ناموفق در بازار آمریکا
تویوپت کراون (Toyopet Crown)، اولین خودروی تویوتا بود که در دهه 1950 وارد بازار ایالات متحده شد. این خودرو که در ژاپن محبوبیت خوبی داشت، به دلیل طراحی سنگین، عملکرد ضعیف و قیمتی بالا، نتوانست در آمریکا مورد استقبال قرار گیرد. زمان 30 ثانیهای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، احساس ناامنی در بزرگراهها و نام تویوپت که برای آمریکاییها بیش از حد کودکانه بود، از جمله دلایلی بودند که باعث شکست این مدل در آمریکا شدند.
2. مدلهای اولیه پریوس: خودرویی کند و کسلکننده
پریوس بهعنوان اولین خودروی هیبریدی تویوتا در سال 1997 عرضه شد و هرچند مصرف سوخت بهینهای داشت، اما طراحی ساده و شتاب کند آن باعث انتقادات فراوان شد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 14 ثانیه زمان نیاز داشت که برای بسیاری از رانندگان قابل قبول نبود. البته مدلهای جدیدتر پریوس توانستند با طراحی بهتر و عملکرد قویتر، محبوبیت این خودرو را بازگردانند.
3. یاریس: اقتصادی اما ناامیدکننده
یاریس یکی از ارزان قیمتترین خودروهای تویوتا بود که به دلیل کیفیت ساخت پایین و عملکرد ضعیف، نتوانست انتظارات را برآورده کند. از موتور کمقدرت گرفته تا مشکلات مربوط به لایههای محافظتی بدنه که به زنگزدگی منجر میشد، تویوتا یاریس بسیاری از مالکان خودش را ناامید کرد. هرچند برخی افراد از مصرف سوخت پایین آن راضی بودند، اما در نهایت تولید این مدل در سال 2020 متوقف شد.
4. پاسئو: خودرویی که انتظارات جوانان را برآورده نکرد
پاسئو در دهه 1990 معرفی شد و هدف آن جذب مشتریان جوان با طراحی اسپرت و عملکردی جذاب بود. اما این خودرو تنها در مصرف سوخت اقتصادی بود و از نظر شتاب و عملکرد کاملا ناکام ماند. با قدرت موتور 100 اسب بخار در بهترین حالت، پاسئو نتوانست رقابت جدی با سایر خودروهای اسپرت آن دوره داشته باشد و فروش آن در سال 1997 به طور کامل متوقف شد.
در گجت نیوز بخوانید: