نیلی بلاگ‌

همراه اول نشان ویژه روابط عمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی را دریافت کرد

ارسال شده توسط: مصطفی معصوم‌پور 03 بهمن 1403 ساعت 08:02

در بیست و یکمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران، نشان ویژه روابط عمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی به شرکت همراه اول تعلق گرفت.

در روز سه شنبه دوم بهمن ماه 1403، بیستمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی و بیست و یکمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد. بر اساس جدیدترین اخبار داخلی، محمدجعفر قائم‌پناه (معاون اجرایی رئیس جمهور)، الیاس حضرتی (رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت)، سید مهدی طباطبایی (معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری) و تعدادی از مدیران، کارشناسان و اساتید روابط عمومی داخلی در این مراسم حضور داشتند و جمعی از متخصصان بین‌المللی نیز به‌صورت آنلاین در این جشنواره حاضر شدند.

به‌مناسبت برگزاری این رویداد، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان پیامی اختصاصی را ارسال کرد که این پیام توسط دبیر این سمپوزیوم قرائت شد. در بخشی از متن این پیام آمده است:

تردیدی نیست که با ظهور رسانه‌های جدید، به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی، آگاهی روزافزون افکار عمومی و نیز افزایش انتظارات ذی‌نفعان و نقشی که رضایت آنان می‌تواند در پیشبرد امور داشته باشد، روابط عمومی به‌عنوان مدیریت ارتباطات یک سازمان با گروه‌های اجتماعی مرتبط، اهمیت بسیاری پیدا کرده و آن را به‌عنوان راهکار استراتژیک و کلیدی در عصر حاضر مطرح کرده است.

من بر این باورم که یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، برگ برنده مدیران در عصر حاضر است و با چنین توانی، می‌توان از یک‌سو پیوسته نبض افکار عمومی را به دست گرفت و با آن تعامل شایسته‌ای کرد و از سوی دیگر اطلاعات لازم را به‌شکل شایسته و عادلانه در اختیار مردم قرار داد. ما اگر بتوانیم زمینه‌های استقرار یک روابط عمومی قوی را فراهم کنیم و به آن دست بیابیم، می‌توانیم از چنین ظرفیت و توان ارزشمندی برای کمک به ایجاد و توسعه وفاق در سطوح مختلف سازمانی، ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

قطعا روابط عمومی در معنای واقعی خود، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل و فصل آنها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است. درون‌مایه این نوع روابط عمومی، تکریم انسان و پاسداری از کرامت اوست و نهایت تلاش شما دست‌اندرکاران روابط عمومی، باید کسب رضایت ذی‌نفعان مختلف باشد؛ دستاوردی که می‌تواند بستر وفاق، همدلی، همراهی، همکاری و موفقیت باشد.

همچنین رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، موسوم به IPRA، یعنی ناتاشا پاولویچ بوخاس نیز پیامی ویدیویی به این جشنواره ارسال کرد و با ابراز خوشنودی از برگزاری این سمپوزیوم که با موضوع «بررسی نقش روابط عمومی در توسعه وفاق سازمانی، ملی و جهانی» برگزار می‌شود، بیان کرد:

موضوع این رویداد که با عنوان «نقش روابط عمومی در توسعه و وفاق و اجماع سازمانی، ملی و جهانی» در تهران برگزار می‌شود، در حال حاضر مناسب‌ترین موضوع است. بر اساس شاخص صلح جهانی، بیش از 56 کشور در وضعیت درگیری فعال در 92 کشور در سراسر جهان وجود دارد. بین‌المللی شدن اختلافات در حال تغییر شکل یک چشم‌انداز ژئوپلیتیکی است. در چنین فضای پرنوسان و پرالتهابی، تقاضاها از حرفه روابط عمومی برای عبور از این پیچیدگی‌ها شدت گرفته و افزایش یافته است. ما در روابط عمومی، به چابکی استراتژیک، افزایش مشارکت ذی‌نفعان و تعهد به ارتباطات اخلاقی نیاز داریم.

در جریان این سمپوزیوم بین‌المللی، نشست‌های تخصصی درباره روابط عمومی شبکه‌ای با حضور اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار شد. همچنین در ادامه این رویداد، بیست و یکمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران برگزار شد. این جشنواره، هر ساله همزمان با سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی برگزار می‌شود و طی آن، روابط عمومی‌های برتر ایران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

موفقیت‌های روابط عمومی همراه اول

بر این اساس، در بخش معرفی برترین‌های روابط عمومی ایران، روابط عمومی همراه اول توانست بیشترین امتیاز را از ارزیابی‌های علمی و تخصصی صورت گرفته، کسب کند و نشان ویژه روابط عمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی را دریافت کرد. این نشان ویژه با رای هیات داوران بیست و یکمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران و به‌خاطر کاربرد سیستم‌ها و رسانه‌های دیجیتال در ارتباط با جامعه، توجه به روابط عمومی آنلاین و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در امور ارتباطی و تلاش برای به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در روابط عمومی به همراه اول تعلق گرفت.

هیات داوران پس از جمع‌بندی‌های صورت گرفته، لوح و تندیس روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه‌ای را نیز به روابط عمومی همراه اول، اعطا کرد.

گفتنی است، بیستمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با همکاری انجمن بین‌المللی روابط عمومی برگزار شد. در این دوره، اساتید برجسته ایرانی و خارجی به سخنرانی و ارائه مقالات خود پرداختند و دو کارگاه تخصصی نیز با عناوین «مهارت‌های ایجاد همدلی و وفاق» و «راهبردها، فنون همدلی و روش‌های ایجاد انسجام و وفاق در سازمان‌ها، کشور و همکاری‌های بین‌المللی» برگزار شد.

در گجت نیوز بخوانید:

منبع خبر

برچسب ها : ،

مطالب مشابه را ببینید!