نیلی بلاگ‌

چت بات هوش مصنوعی واتس‌اپ و اینستاگرام اکنون دارای حافظه است

1

از میان تمام شرکت‌هایی که چت بات‎های هوش مصنوعی را توسعه دادند، شرکت OpenAI احتمالاً اولین شرکتی بود که چت بات‌ها را به جریان اصلی آورد. حالا با گذشت چندین سال، همه شرکت‌های فناوری بزرگ در مراحل مختلفی از توسعه پیاده‌سازی خاص خودشان قرار دارند. شرکت Meta متعلق به مارک زاکربرگ نیز در میان پیش‌گامان این زمینه قرار دارد و هوش مصنوعی متا (Meta AI) اکنون در اکثر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی این شرکت مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و Messenger در دسترس است.

به‌روزرسانی‌های منظم ویژگی‌های این هوش مصنوعی به برنامه‌ها کمک می‌کند تا به روز بمانند. اکثر چت بات‌ها در حال حاضر درک متنی را بر اساس هر مکالمه دنبال می‌کنند، جایی که هر چیزی که در همان مکالمه ذکر می‌کنید برای اصلاح پاسخ‌ها استفاده می‌شود و همین نیز باعث می‌شود تا پاسخ‌ها کمتر عمومی و کلی‌تر باشند. جدیدترین به‌روزرسانی هوش مصنوعی متا دو توانایی مهم را به خودش اضافه کرده که ممکن است در چت بات‌های دیگر مشاهده نکنید؛ حافظه‌ای برای تنظیمات برگزیده خودتان و همچنین توانایی مرتبط برای شخصی سازی پاسخ‌ها به گونه‌ای که برای شما مناسب‌تر باشد.

با افزودن حافظه به هوش مصنوعی متا، این شرکت می‌خواهد چت‌های یک به یک شما با هوش مصنوعی کمتر عمومی و کلی‌تر باشد و بنابراین، هوش مصنوعی زمینه‌ای که ارائه می‌کنید را یاد می‌گیرد. به‌عنوان مثال، شما توصیه‌هایی برای صبحانه را می‌پرسید و مشخص می‌کنید که گیاهخوار هستید، دفعه بعد که سؤالی مرتبط به این موضوع بپرسید، ترجیحات غذایی شما را به خاطر خواهد آورد، همانند زمانی که شما به یک دستور غذا نیاز دارید. با این حال، این فقط در چت‌های فردی با هوش مصنوعی کار می‌کند، نه زمانی که شما دستیار هوش مصنوعی را در یک چت گروهی احضار می‌کنید.

شخصی سازی بیشتر هوش مصنوعی متا

با اطلاعات به دست آمده از مکالمات شما با هوش مصنوعی، متا قصد دارد داده‌های دیگر از پروفایل فیس‌بوک و همچنین ریلزهای اخیری که در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید را با هم ترکیب کند تا پاسخ‌های شخصی‌تری را متناسب با شما ارائه کند. اگر شما اخیراً پستی را درباره انتقال به یک شهر جدید ارسال کرده باشید و ریلزهای با موسیقی جاز را تماشا کرده باشید، از هوش مصنوعی فهرستی از رویدادهایی که می‌توانید در آن شرکت کنید را درخواست کنید، این هوش مصنوعی کنسرت‌های جاز نزدیک شما را در اولویت قرار می‌دهد.

حافظه در چت‌ها در فیس‌بوک، واتس‌اپ و مسنجر برای اندروید و iOS منتشر می‌شود و این در حالی است که پیشنهادهای شخصی شده به فیس‌بوک، مسنجر و اینستاگرام می‌آیند. این ویژگی‌ها در حال حاضر محدود به کاربران ایالات متحده آمریکا و کانادا است اما ما گمان می‌کنیم که گسترش جهانی در اولویت بعدی باشد. گفته می‌شود که برخی از کاربران ممکن است با توجه به سابقه نه چندان خوب شرکت متا در مدیریت داده‌های کاربر، نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی داشته باشند. برای رفع این نگرانی‌ها، متا می‌گوید که می‌توانید حافظه‌های هوش مصنوعی متا را در هر زمان که بخواهید حذف کنید.

از آنجایی که هوش مصنوعی متا سرویسی است که در تمام شبکه‌های اجتماعی شرکت متا به اشترک گذاشته می‌شود، امید می‌رود که حافظه و سابقه ثبت شده در یک سرویس به طور خودکار بر پاسخ‌های هوش مصنوعی در سرویس‌های دیگر مرتبط با همان حساب کاربری تأثیر بگذرد، به خصوص اینکه واتس‌اپ هم اکنون در Accounts Center در دسترس است.

منبع androidpolice

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!