نیلی بلاگ

مرسدس-AMG به نارضایتی مشتریان از موتور هیبریدی چهار سیلندر خود اعتراف کرد

مرسدس-AMG رسماً اعلام کرده که مشغول توسعه یک موتور V-8 جدید است، اما تجربیات بد گذشته همچنان در دفاتر افالترباخ وجود دارند. در جدیدترین فصل از داستان C63 چهار سیلندر، یکی از مقامات ارشد شرکت اعتراف کرده که پیشرانه برقی‌شده ۲.۰ لیتری مورد پسند خریداران واقع نشده است. این مقام ارشد اذعان داشت که قوای محرکه هیبریدی کوچک‌شده «نتوانست با مشتریان سنتی ما ارتباط برقرار کند.»

به گزارش Autocar، این مدیر اجرایی اظهار داشت که مرسدس درس خود را آموخته است: «ما تشخیص داده‌ایم که مردم آن را دوست نداشتند، با وجود اینکه یکی از پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های موجود در یک خودروی تولیدی به شمار می‌رفت. موتور M139l که به صورت طولی نصب می‌شود، تنها در C63 و GLC63 به کار نرفته، بلکه نیروی مدل‌های خاص‌تری مانند SL43 و GT43 را نیز تأمین می‌کند.»

پیشرانه پیچیده چهار سیلندر فوراً از رده خارج نخواهد شد. برای مدت نامشخصی باقی خواهد ماند، اما سرانجام کنار گذاشته خواهد شد. این موضوع نه تنها به دلیل بیگانه‌سازی طرفداران قدیمی AMG است، بلکه به دلیل هزینه بالای آن نیز هست. ظاهراً، بازسازی این موتور بنزینی کوچک برای رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی یورو ۷، به طرز غیرقابل تصوری گران است.

مرسدس-AMG پذیرفت که مدل هیبریدی چهار سیلندر آن نتوانسته با مشتریان ارتباط برقرار کند

این موضوع صادقانه یک غافلگیری بزرگ است، زیرا ما تصور می‌کردیم که دلیل اصلی کنار گذاشتن موتور V-8 توسط C63 به نفع سیستم هیبریدی پلاگین، مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا بود. Autocar به نقل از همان منبع می‌گوید: «هیچ شکی در مورد پتانسیل آن نیست، این یکی از پیچیده‌ترین موتورهایی بوده که تا به حال ساخته‌ایم، اما سرمایه‌گذاری برای سازگاری آن با EU7 بسیار بالا است.»

با توجه به اینکه عمر M139l رو به پایان است، چه چیزی در انتظار ماست؟ فراتر از موتور V-8 که قبلاً به آن اشاره کردیم، Mercedes-AMG قصد دارد موتور شش سیلندر خطی خود را بیشتر توسعه دهد. انتظار نوعی هیبریدی‌سازی، چه هیبرید ملایم و چه هیبرید پلاگین، می‌رود، زیرا دوران موتورهای احتراق خالص به تدریج در اروپا و سایر نقاط به پایان می‌رسد. به طرز طعنه‌آمیزی، موتوری با تعداد سیلندرهای بیشتر، شانس بهتری برای رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی دارد.

مرسدس-AMG پذیرفت که مدل هیبریدی چهار سیلندر آن نتوانسته با مشتریان ارتباط برقرار کند

آینده C63 نامشخص باقی مانده است. از یک سو، Mercedes-AMG در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که نسخه V-8 از نسل فعلی برنامه‌ریزی نشده است. از سوی دیگر، یک شایعه جذاب نشان می‌دهد که C63 (و C43) احتمالا زودتر از انتظار بازنشسته شوند. گزارش شده که هر دو قرار است با یک C53 شش سیلندر که از قوای محرکه M256M استفاده می‌کند، جایگزین شوند؛ این یک موتور ۳.۰ لیتری هیبرید ملایم است که در حال حاضر در مدل‌هایی مانند E53 و CLE53 یافت می‌شود.

هر اتفاقی که بیفتد، به نظر می‌رسد مرسدس-AMG انتقادات را شنیده و به سمت موتورهای بزرگ‌تر بازگشته است. این یک چرخش کامل از اظهارات قبلی است. جیمی کوهن، مدیرعامل مرسدس استرالیا، زمانی گفته بود که ما AMG‌های چهار سیلندر را مانند تلفن‌های هوشمند می‌پذیریم، در حالی که مایکل شیبه، مدیرعامل AMG، از C63 فعلی و قوای محرکه بسیار پیشرو آن تمجید کرده بود.

اما حتی شیبه نیز اذعان کرد که شرکت احتمالاً می‌توانست تنظیمات بسیار پیچیده هیبریدی پلاگین را بهتر توضیح دهد، و اعتراف کرد که این تغییر وفاداران به V-8 را از خود دور کرده است. او افزود «مشتریان سنتی زمان می‌برند تا واقعاً نسبت به فناوری هیجان‌زده شوند و مهم است که در مورد فناوری ذهن باز داشته باشیم، اما این روند به خوبی پیش نرفت.»

شاید فقط انتخاب موتور نبود که به فروش لطمه زد. اگر نام آن را C53 گذاشته بودند و قیمت‌گذاری آن را متناسب با آن انجام داده بودند، واکنش منفی شاید نرم‌تر بود. این واقعیت که علاقه‌مندان می‌توانند یک BMW M3 شش سیلندر بدون برق‌رسانی و با گیربکس دستی را با قیمت کمتری خریداری کنند، مسلماً به نفع C63 نبود. حتی M3 Competition xDrive قدرتمندتر نیز از C63 گران‌تر تمام نمی‌شود.

منبع خبر

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

AMG

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *