استودیوی Bungie پس از بازخورد منفی از نسخهی آزمایشی، تغییرات زیادی در گیمپلی و ظاهر بازی Marathon ایجاد کرده است. این تغییرات بسیار قابلتوجهاند.
تلاش سونی برای عرضه بازیهای سرویسمحور تاکنون چندان موفق نبوده؛ Helldivers 2 تنها نمونهی موفق این مسیر است، در حالی که عناوینی مثل Concord با شکست بدی مواجه شدند. آیندهی جاهطلبیهای چندنفرهی سونی تقریباً به موفقیت یا شکست Marathon وابسته است.
علاوه بر بازخوردهای منفی داخلی، اتهامات سرقت هنری نیز علیه این پروژه مطرح شد که باعث شد تاریخ انتشار آن تا تاریخ نامعلومی به تعویق بیفتد. با این حال، گزارشی جدید نشان میدهد Bungie از زمان اضافی به خوبی استفاده کرده و بازی اکنون وضعیت بسیار بهتری نسبت به قبل دارد. گوش دادن به بازخورد بازیکنان و به تعویق انداختن Marathon برای اعمال بهبودهای لازم، شاید این عنوان را از شکست نجات دهد.
براساس گزارشی از Paul Tassi در وبسایت Forbes، تصاویری جدید که توسط کاربری در X (توییتر سابق) فاش شدهاند، نشان میدهند که گرافیک بازی بهوضوح بهبود یافته، نورپردازی بهتر شده و محیطها تراکم بیشتری پیدا کردهاند. به گفتهی Tassi، این تغییرات پس از نسخهی آلفا که بازخورد منفی دریافت کرده بود، اعمال شدهاند.
همچنین در تصاویر جدید، اجساد پس از کشته شدن روی زمین باقی میمانند؛ این یعنی Bungie به شکایت بازیکنان در مورد ناپدید شدن اجساد واکنش نشان داده است. رابط کاربری (UI) نیز تغییر کرده و نقشهی بازی با توضیحاتی واضحتر همراه شده تا ردیابی «ناهنجاریها» برای بازیکنان سادهتر باشد.
بازی Marathon در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد
از دیگر تغییرات میتوان به معرفی شخصیتی با قابلیت درمان اشاره کرد؛ مشابه شخصیت Lifeline در Apex Legends که از یک پهپاد درمانگر برای بازیابی سلامتی استفاده میکند. البته زمان احیای همتیمیها در بازی افزایش یافته، اما این مورد ممکن است با پیشرفت پروژه تغییر کند.
با توجه به این تغییرات، دیدن عملکرد نهایی بازی هنگام عرضه جالب خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از طرفداران پیشبینی کردهاند که Marathon نیز مانند Concord شکست خواهد خورد؛ حتی سونی نیز اذعان کرده که انتشار این عنوان سرویس محور با ریسک بالایی همراه است. بنابراین اکنون همه چیز به Bungie بستگی دارد تا برخلاف انتظارها عمل کند.
نظرات کاربران