نیلی بلاگ‌

استون مارتین والهالا، سوپر اسپرت هیبرید 1080 اسب بخاری بریتانیایی معرفی شد

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 23 آذر 1403 ساعت 14:38

شرکت استون مارتین، به زودی سوپرکار جذاب هیبریدی خود به نام والهالا را عرضه می‌کند. مشخصات این هیولای 1080 اسب بخاری را در ادامه بخوانید.

عاشقان دنیای خودرو، آستون مارتین را با سوپرکارهای بی‌نظیرش می‌شناسند؛ خودروهایی که قدرت شگفت انگیز و طراحی مثال زدنی دارند و هر علاقه‌مندی را شیفته خود می‌کنند. والهالا که یکی از سوپرکارهای جدید این شرکت به حساب می‌آید، قریب به پنج سال است که در قالب یک کانسپت معرفی شده و هم اکنون آستون مارتین با معرفی نسخه نهایی آن، تصمیم دارد این جذاب دوست داشتنی را در سه ماهه دوم سال 2025 میلادی عرضه کند.

استون مارتین والهالا در راه بازار

لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 استراداله دو رقیب جدی برای والهالا هستند و این شرکت بریتانیایی وعده داده است که سوپرکار جدیدش بتواند پرقدرت‌تر از آن‌ها ظاهر شود. قلب تپنده والهالا یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو از برند AMG است و می‌تواند در شرایط ایده آل، 828 اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این، سه پیشرانه الکتریکی همراه موتور احتراقی شده‌اند که دو تا از آن‌ها در محور جلو و یکی در محور عقب قرار دارد.

در مجموع باید خاطرنشان کرد که این چهار پیشرانه با یکدیگر می‌توانند 1080 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. والهالا را باید نخستین تلاش آستون مارتین برای طراحی و تولید یک خودرو پلاگین هیبریدی دانست که برای انتقال نیرو به چرخ‌ها از یک گیربکس 8 سرعته دو کلاچه سود می‌برد. گزارش‌ها حاکی از این است که هزار اسب بخار قدرت و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، به والهالا این امکان را می‌دهند تا بتواند در عرض 2.5 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر برسد.

یکی از نکات قابل توجه این سوپرکار، بهره‌مندی پیشرانه 8 سیلندر آن از سیستم روغن کاری کارتل خشک است. این موتور همچنین از میل لنگ تخت بهره می‌برد و طراحان برای آن از میل بادامک و منیفولدهای دود جدید استفاده کرده‌اند. با این اوصاف می‌توان گفت که پیشرانه توئین توربو V8 والهالا در مقایسه با ونتیج و DBX707 متفاوت است.

والهالا یک خودرو هیبریدی با مزایای فراوان

از مزایای پکیج هیبریدی و موتورهای الکتریکی باید به کاهش تأخیر توربو و شارژ شدن باطری به لطف سیستم احیای انرژی ترمزها اشاره کرد. این سوپرکار همچنین قادر است با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت، مسافتی قریب به 14 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند. یکی از جذابیت‌های سوپرکار جدید آستون مارتین، طراحی آیرودینامیکی فوق العاده آن است که باعث شده بتواند نهایت سرعت 240 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های آستون مارتین والهالا، بهره‌مندی آن از سیستم یکپارچه کنترل دینامیک خودرو (IVC) است. این سیستم روی تمام اجزای اصلی خودرو مثل سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، آیرودینامیک فعال و پیشرانه کنترل داشته و پارامترها را به طور دقیق تنظیم می‌کند. از دیگر وظایف این سیستم یکپارچه باید به برقراری ارتباط بین محورهای جلو و عقب اشاره کرد.

شرکت آستون مارتین برای اینکه سوپرکار جدیدش بتواند در فرمول یک خوش بدرخشد، والهالا را روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته است. نوع سیستم تعلیق آن پوشراد بوده و برای محور عقب هم از کمک فنرهای تطبیقی بلیشتین استفاده کرده است. دسک ترمزهای این هیولای جذاب از نوع 410 میلی متری در جلو و 290 میلی متری در عقب تشکیل شده است.

آستون مارتین برای طراحی کابین این خودرو، نیم نگاهی به خودروهای فرمول یک انداخته و به همین خاطر است که هم اکنون مقابل راننده غربیلک فرمان فیبر کربنی چهارگوش و روی داشبورد دو نمایشگر برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعات – سرگرمی تعبیه شده است. تیراژ این سوپرکار تا به امروز 999 دستگاه بوده است.

در گجت نیوز بخوانید: اشکودا کامیک GT وارداتی؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت بررسی دلایل شکست برخی از خودروهای وارداتی جدید در بازار ایران ۶ خودروی کانسپت جذاب لکسوس که امیدواریم تولید شوند نیسان سیلفی اولترا ادیشن هیبریدی؛ سدان فول آپشن ژاپنی ها به ایران می‌آید

منبع خبر

برچسب ها : ،

مطالب مشابه را ببینید!