نیلی بلاگ

گزارش: بازی کنسل شده از سازندگان The Elder Scrolls Online «خارق‌العاده بود»

اخراج‌های شدید مایکروسافت در سراسر صنعت بازی منجر به تعطیلی استودیوی The Initiative و ریبوت بازی Perfect Dark، لغو بازی Everwild و حتی اخراج‌های گسترده در استودیوی Romero Games متعلق به جان رومرو شده است. با این حال، یکی از ناراحت‌کننده‌ترین موارد، لغو شدن بازی MMORPG معرفی‌نشده‌ استودیوی Zenimax Online، سازنده‌ Elder Scrolls Online و جدایی رئیس با سابقه این استودیو است.

تبلیغات

پروژه‌ی Blackbird از سوی سازندگان Elder Scrolls Online بازخوردهای بسیار خوبی در تست‌های اولیه دریافت کرده بود.

این بازی MMORPG علمی-تخیلی معرفی‌نشده که با نام Project Blackbird شناخته می‌شد، از سال ۲۰۱۷ در دست ساخت بود. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد این پروژه در دست نیست، ادعا شده است که این MMO بعدی از استودیوی سازنده‌ی Elder Scrolls Online، یک بازی علمی-تخیلی تیراندازی اولش شخص با وسایل نقلیه قابل رانندگی بوده و پروژه‌ی رویایی فیرور و دیگران در این استودیو به شمار می‌رفته است.

به دنبال انتشار خبر لغو شدن بازی، افشاگر داخلی ایکس‌باکس، SneakerSO، که برنامه‌های چند پلتفرمی ایکس‌باکس را به درستی فاش کرده بود، در فروم NeoGAF توضیح داد که این پروژه به دلایل کیفی لغو نشده است. در واقع، این MMORPG لغوشده «خارق‌العاده» بود و تست‌های اولیه‌ی آن بسیار مثبت ارزیابی شده بودند. این افشاگر در مورد بازی MMO گفت:

درباره اینکه عنوانی که امروز لغو شد چقدر خارق‌العاده بوده است. آن بازی از سوی کسانی که آن را تست کرده بودند، برخی از بهترین واکنش‌هایی را دریافت کرده بود که من در سال‌های اخیر شنیده‌ام. در دوران مدرن، به دست آوردن تحسین فراوان برای تست یک بازی چندنفره MMO کار بسیار دشواری است. این بازی می‌توانست تماشایی باشد.

پس از آن، این افشاگر اضافه کرد که شما اغلب می‌شنوید پروژه‌های لغوشده چقدر عالی بوده‌اند، بدون اینکه مدرکی برای اثبات آن وجود داشته باشد. با این حال، این افشاگر مشهور ایکس‌ باکس توضیح داد که این بار آن بازی MMO واقعاً در حال تبدیل شدن به یک اثر بسیار خوب بود.

معمولاً، در شرایطی که بازی‌های شناخته‌شده به صورت عمومی لغو می‌شوند، این حس در میان طرفداران وجود دارد که «چیزی که به دست نیاوردیم ممکن بود بسیار خارق‌العاده باشد» و انگشت اتهام به سوی مدیرانی نشانه گرفته می‌شود که آن را درک نکردند. ترس از دست دادن (FOMO) و همه این‌ها. خب، این یکی از آن بازی‌های لغو شده‌ای است که به معنای واقعی کلمه بر اساس هر روایتی، به نظر می‌رسید که از هر جهت یک موفقیت قطعی می‌بود.

این اطلاعات همچنین توسط یکی از معتبر‌ترین منابع داخلی صنعت بازی، جیسون شرایر (Jason Schreier) نیز تأیید شده است. او می‌گوید:

فکر می‌کنم عموم مردم ممکن بود بگویند «یک بازی آنلاین شوتر دیگر کنسل شد»، اما ما اینجا فقط در مورد تسترهای کنترل کیفیت (QA testers) صحبت نمی‌کنیم؛ ما در مورد مدیران اجرایی مایکروسافت حرف می‌زنیم که از [کیفیت این بازی] شگفت‌زده شده بودند. همچنین، این پروژه‌ای مانند Perfect Dark یا Everwild نبود که در جهنم توسعه گرفتار شده باشد.

به گفته برخی منابع، این بازی برای بیش از ۷ سال در دست توسعه بود و استودیوی Zenimax Online به صورت همزمان، بر روی ساخت یک موتور بازی‌سازی اختصاصی برای این عنوان نیز کار می‌کرد. برخی بر این باورند که با توجه به وجود World of Warcraft و Elder Scrolls Online در زیر سلطه مایکروسافت، مدیران بالادستی عرضه یک بازی MMO دیگر و رقیب‌تراشی برای عناوین خودی را غیرمنطقی می‌دانستند.

چند ساعت پس از لغو پروژه‌ی Blackbird و اخراج‌های مرتبط در استودیو، رئیس آن، مت فیرور (Matt Firor)، استودیوی سازنده‌ی Elder Scrolls Online را ترک کرد. این مدیر استودیو گفت:

پس از بیش از ۱۸ سال رهبری استودیوی ZeniMax Online Studios، من در اواخر این ماه از سمت خود کناره‌گیری خواهم کرد.

Zenimax Online توسعه دهنده بازی The Elder Scrolls Online، از زیرمجموعه‌های شرکت Zenimax Media محسوب می‌شود. این شرکت، Bethesda Softworks و Bethesda Game Studios را نیز تحت سلطه خود دارد.

HTrembler

منبع خبر

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برچسب‌ها

برچسبی برای این مطلب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *