نیلی بلاگ‌

بدفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران

ارسال شده توسط: علی شیر علی بیگ 15 آذر 1403 ساعت 20:03

تنوع بالای خودروهای چینی باعث شده برخی از آنها در بازار فعلی به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف یا قیمت بالا، بعنوان بدفروش‌ترین خودروهای چینی شناخته شوند.

بازار خودروهای چینی در ایران به دلیل تنوع و قیمت‌های رقابتی، همواره مورد توجه خریداران بوده است و بر اساس آخرین اخبار خودرو، هر روز به تعداد این خودروها نیز اضافه می‌شود. اما برخی از این خودروها نتوانسته‌اند در بازار موفق عمل کنند و به عنوان بدفروش‌ترین خودروهای چینی شناخته می‌شوند. در این مقاله از گجت‌نیوز به بررسی این خودروها و دلایل عدم موفقیت آن‌ها می‌پردازیم.

فروش این ماشین چینی ها در ایران کار بسیار سختی است

هونگچی اچ 5: لوکس اما بد فروش

هونگچی H5 به عنوان یک سدان لوکس، از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بهره می‌برد که حداکثر ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در ترکیب با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، قدرت را به محور جلو انتقال می‌دهد و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر است. با این حال، شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است. با وجود این مشخصات فنی، هونگچی H5 نتوانسته است به خوبی در بازار ایران جا بیفتد و به دلیل قیمت بسیار بالا، به عنوان یکی از بدفروش‌ترین خودروهای چینی شناخته می‌شود.

بیسو T3

بیسو T3، به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران، با طراحی جذاب و ابعاد بدنه مناسب، به خوبی می‌تواند نیازهای خانواده‌ها و جوانان را برآورده کند. این خودرو با امکانات رفاهی متنوع و کاربرپسند، تجربه‌ای راحت و دلپذیر از سفرهای شهری و بین‌شهری را برای سرنشینان خود فراهم می‌آورد.

متأسفانه بیسو T3 نتوانسته است در بازار به موفقیت لازم دست یابد. یکی از دلایل اصلی این ناکامی، ضعف در خدمات پس از فروش است که می‌تواند اعتماد خریداران را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، بازاریابی ضعیف شرکت سیف خودرو، که مسئول عرضه این مدل در ایران است، موجب شده تا اطلاعات کافی درباره ویژگی‌ها و مزایای این خودرو به خریداران منتقل نشود.

جک J4

جک J4، یکی از محصولات مونتاژی شرکت کرمان موتور، به عنوان یک گزینه در بازار خودروهای چینی ایران معرفی شده است. با وجود موفقیت‌های چشمگیر دیگر محصولات این شرکت، مانند جک S3 که به خاطر طراحی جذاب و امکانات مناسب خود شناخته می‌شود، جک J4 نتوانسته است نظر مثبت بازار را به خود جلب کند.

این خودرو با طراحی نسبتاً ساده و مشخصات فنی معمولی، نتوانسته است به خوبی با رقبا رقابت کند و در نتیجه، بازار دست دوم خوبی نیز ندارد. این وضعیت باعث شده تا خریداران با احتیاط بیشتری به خرید این خودرو نگاه کنند و تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری روی آن داشته باشند.

یکی از نشانه‌های بارز این عدم استقبال، اختلاف قیمت ناچیز بین قیمت کارخانه و بازار است که در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده، به وضوح مشهود است. در واقع، در شرایطی که خریداران معمولاً به دنبال خودروهایی با ارزش افزوده و پتانسیل افزایش قیمت در آینده هستند، جک J4 به دلیل کمبود تقاضا و عدم محبوبیت، در این زمینه موفق عمل نکرده است.

دایون Y5

دایون Y5 با وجود قابلیت‌های آفرودی بالا و شاسی مستقل، به دلیل ضعف در خدمات پس از فروش و عرضه نامنظم، نتوانسته است بازار خوبی را تجربه کند. این خودرو پس از گذشت یک سال به ندرت در خیابان‌ها و جاده‌ها مشاهده می‌شود و به همین دلیل در لیست بدفروش‌ترین خودروها قرار دارد. شاید خیلی از بیلبوردها، تبلیغات دایون را دیده باشید اما استقبال از آن بسیار کم بوده است.

تیگارد X35

تیگارد X35 یکی از خودروهای چینی است که با مشخصات فنی قابل توجهی به بازار عرضه شده است. این خودرو با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، توانایی ارائه عملکرد مناسبی را در شرایط مختلف جاده‌ای دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو تنها ۹.۸ ثانیه است، که نشان‌دهنده پتانسیل خوب آن در ارائه تجربه رانندگی دینامیک و لذت‌بخش می‌باشد. حداکثر سرعت تیگارد X35 به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، که این ویژگی آن را به گزینه‌ای مناسب برای رانندگان جوان و فعال تبدیل می‌کند. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر است، که به نسبت رقبا، عددی معقول و اقتصادی به شمار می‌آید.

علی‌رغم این مشخصات فنی جذاب، تیگارد X35 نتوانسته است در بازار موفق عمل کند. یکی از دلایل اصلی این ناکامی، ناشناخته بودن برند و عرضه محدود این خودرو است. شرکت سانیار موتور پارسیان که مسئول عرضه این خودرو در ایران است، سابقه چندانی در صنعت خودروسازی ندارد و این موضوع باعث شده تا خریداران با احتیاط بیشتری به آن نگاه کنند.

عدم شناخت کافی از برند و محصولات آن، به همراه عرضه محدود، موجب شده که تیگارد X35 به عنوان یک گزینه کمتر شناخته شده در بازار خودروهای چینی باقی بماند. در نتیجه، این خودرو نتوانسته است به محبوبیت و تقاضای لازم دست یابد و به عنوان یک مدل بدفروش در بازار شناخته می‌شود. برای بهبود وضعیت این خودرو، نیاز به تلاش‌های بیشتری در زمینه بازاریابی، خدمات پس از فروش و افزایش شناخت عمومی از برند تیگارد وجود دارد.

فردا SX5

فردا SX5 به عنوان یکی از ضعیف‌ترین کراس اوورهای چینی در ایران شناخته می‌شود. این خودرو با وجود ابعاد نسبتاً بزرگ، موتور ضعیفی دارد که با حجم 1.6 لیتر، 121 اسب بخار قدرتش را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. این ترکیب باعث شده تا فردا SX5 به عنوان یک خودروی کند شناخته شود و خدمات پس از فروش ضعیف آن نیز مزید بر علت شده است.

کی ام سی K7

کی ام سی K7، با وجود برخورداری از امکانات و مشخصات فنی مطلوب، نتوانسته است در بازار خودروهای چینی ایران به موفقیت چشمگیری دست یابد. این خودرو با طراحی مدرن و ویژگی‌های فنی قابل توجه، از جمله موتور قدرتمند و امکانات رفاهی متنوع، به خوبی می‌تواند نیازهای خانواده‌ها و رانندگان را برآورده کند. اما متأسفانه، قیمت ابتدایی بالای آن مانع از جذب مشتریان کافی شده است.عدم استقبال از کی ام سی K7 به وضوح در خیابان‌ها و نمایشگاه‌ها مشهود است؛ به طوری که پس از گذشت بیش از یک سال از عرضه آن، تعداد قابل توجهی از این خودروها به ندرت در سطح شهر دیده می‌شوند. این وضعیت نشان‌دهنده عدم تقاضا و علاقه‌مندی خریداران به این مدل است، که می‌تواند ناشی از قیمت بالای آن باشد.

با وجود این که خدمات پس از فروش کی ام سی K7 در سطح مناسبی قرار دارد و انتظار می‌رود که خریداران از این نظر با مشکلی مواجه نشوند، اما قیمت بالا به عنوان یک مانع بزرگ در برابر فروش موفق این خودرو عمل کرده است. در واقع، خریداران معمولاً به دنبال خودروهایی هستند که علاوه بر کیفیت و امکانات، قیمت مناسبی نیز داشته باشند.

مکث تیارا

مکث تیارا، به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی با ظرفیت ۷ نفر، طراحی شده است تا پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها و گروه‌های بزرگ باشد. این خودرو با امکانات رفاهی متنوع و فضای داخلی جادار، به نظر می‌رسد که گزینه‌ای مناسب برای سفرهای خانوادگی و تفریحی باشد. با این حال، متأسفانه مکث تیارا نتوانسته است در بازار به موفقیت چشمگیری دست یابد.

یکی از دلایل اصلی این ناکامی، وزن سنگین این خودرو است که به ۱۶۱۰ کیلوگرم می‌رسد. قدرت موتور ۱۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر، در مقایسه با این وزن، عملکرد چندان مناسبی را ارائه نمی‌دهد. این ترکیب باعث می‌شود که شتاب و قدرت مانور خودرو تحت تأثیر قرار گیرد و رانندگی با آن به تجربه‌ای کمتر لذت‌بخش تبدیل شود.

مشخصات فنی نامناسب و عدم توانایی در رقابت با سایر شاسی بلندهای موجود در بازار، مزید بر علت شده و خریداران را به سمت گزینه‌های دیگر سوق داده است. در واقع، خریداران معمولاً به دنبال خودروهایی هستند که علاوه بر ظرفیت و امکانات، از نظر عملکرد و قدرت نیز بتوانند انتظارات آن‌ها را برآورده کنند.

فردا T5

فردا T5 که توسط شرکت فردا موتور در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه شده، به دلیل تعداد کم عرضه و ضعف در خدمات پس از فروش، یکی از بدفروش‌ترین خودروهای چینی شناخته می‌شود. وزن ۱۵۷۵ کیلوگرمی این خودرو باعث شده تا موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر، به عنوان یک پیشرانه متوسط شناخته شود. از نظر طراحی نیز شما با یک مدل ساده و با المان‌های قدیمی روبرو هستید که می‌تواند دلیل عدم استقبال باشد.

جمع‌بندی

با توجه به موارد فوق، می‌توان گفت که بدفروش‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران به دلایل مختلفی از جمله ضعف در خدمات پس از فروش، عدم بازاریابی مناسب و مشخصات فنی نامناسب، نتوانسته‌اند به موفقیت دست یابند. این خودروها به خوبی نشان‌دهنده چالش‌هایی هستند که خریداران در انتخاب خودروهای چینی با آن مواجه‌اند و نیاز به توجه بیشتر از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان را نمایان می‌سازند.

بیشتر بخوانید: مقایسه پیکاپ سانگ یانگ موسو خان، کی‌ ام‌ سی T9 و فوتون جی 7 بررسی معایب تندر ۹۰: چرا ال ۹۰ دیگر ارزش خرید ندارد؟

منبع خبر

برچسب ها : ،

مطالب مشابه را ببینید!