نیلی بلاگ‌

اتحاد غول‌های خودروسازی ژاپن از ترس پیشرفت چینی‌ها

پیشرفت شگفت انگیز خودروسازان چینی در بخش خودروهای هیبریدی و برقی، منجر به ادغام شرکت‌های بزرگ خودروسازی ژاپن یعنی نیسان، هوندا و میتسوبیشی شده است که یک اتحاد جدید و منحصر به فرد را برای اولین بار در تاریخ جهان شکل داده!

در یک تحول بزرگ در صنعت خودروسازی جهان، سه غول ژاپنی، هوندا و نیسان و میتسوبیشی، دست به دست هم داده‌اند تا با ادغامی تاریخی، آینده صنعت خودرو را متحول کنند. این ادغام که در پی رقابت فشرده با شرکت‌های چینی و تغییرات سریع در فناوری خودرو صورت می‌گیرد، می‌تواند توازن قدرت در بازار جهانی خودرو را به کلی تغییر دهد.

آغاز یک عصر جدید در صنعت خودرو: ادغام هوندا، میتسوبیشی و نیسان

ادغام نیسان هونداادغام نیسان هوندا

روز 23 دسامبر، هوندا و نیسان در یک کنفرانس مطبوعاتی رسماً اعلام کردند که مذاکرات ادغام تجاری خود را آغاز خواهند کرد. میتسوبیشی موتورز که با نیسان یک اتحاد شرکتی تشکیل داده است، در اوایل سال آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا به این ادغام بپیوندد یا خیر که به نظر اکثر کارشناسان حوزه خودرو، این شرکت با حضور در این کنفرانس خبری، رسما نظر مثبت خود را از پیش اعلام کرده است.

ادغام نیسان هونداادغام نیسان هوندا

در این یادداشت اعلام شده است که دو شرکت در تلاش هستند تا در ژوئن 2025 به توافق نهایی ادغام برسند. هوندا و نیسان قصد دارند در آگوست 2026 یک شرکت هلدینگ جدید تشکیل دهند و انتظار می‌رود کل فرآیند مذاکره تا ژوئن 2025 یعنی تقریبا اوایل تابستان 1404 تکمیل شود. پیش‌بینی می‌شود که سهام این دو شرکت قبل از تاسیس شرکت جدید از بازار سهام خارج شود. هوندا مسئولیت تعیین رئیس شرکت هلدینگ را بر عهده خواهد داشت و اکثر مدیران داخلی و خارجی توسط هوندا منصوب خواهند شد. در این بیانیه آمده است که هوندا و نیسان به دنبال دستیابی به فروش سالانه بیش از 30 تریلیون ین معادل 190 میلیارد دلار و سود عملیاتی سالانه بیش از 3 تریلیون ین معادل 19 میلیارد دلار از طریق ادغام هستند.

اتحاد ژاپنی برای فتح جایگاه سومین خودروساز بزرگ در جهان

ادغام نیسان هونداادغام نیسان هوندا

پیش از این، در تاریخ 18 دسامبر، گزارش شد که هدف از ادغام هوندا و نیسان، ادغام منابع برای مقابله با تغییرات سریع در صنعت خودروی جهانی و رقابت با تسلا و خودروسازان چینی است. ارزش بازار این سه شرکت از 50 میلیارد دلار آمریکا فراتر می‌رود و آن‌ها به سومین خودروساز بزرگ جهان تبدیل خواهند شد.

با این حال، کارلوس گون، مدیرعامل سابق نیسان، شدیداً از ادغام نیسان و هوندا انتقاد کرد: “این یک اقدام ناامیدانه است، نه یک معامله عملی، زیرا یافتن هم‌افزایی بین این دو شرکت دشوار است. این دو شرکت تقریباً هیچ حوزه مکمل ندارند. آن‌ها در یک بازار فعالیت می‌کنند، محصولات تقریباً مشابهی دارند و برندهای بسیار مشابهی دارند.”

منبع خبر

برچسب ها : ، ،

مطالب مشابه را ببینید!