استودیوی IO Interactive با اشاره به جزئیات ۰۰۷ First Light پیرامون طراحی سینمایی، مبارزات Free Flow و خاستگاه باند جوان در قالب یک اثر جاسوسی صحبت کرده است.
مدتی پیش در مصاحبهای، استودیوی IO Interactive فلسفه طراحی ۰۰۷ First Light را تشریح کرد؛ عنوانی که سبک مبارزات Free Flow (آزاد) را معرفی میکند و وعده نبردهایی خشن و پرتحرک را میدهد.
در ابتدا، توسعهدهندگان بر توازن میان آثار ایان فلمینگ و امضای بصری و مکانیکهای ویژهی خود تأکید کردند. این یعنی طرفداران رمانها و فیلمهای جیمز باند میتوانند انتظار حضور مکانها و عناصر آشنایی را داشته باشند، در حالی که بهواسطه گجتهایی تحت همکاری با Omega ،Aston Martin و Range Rover، شاهد معرفی ابزارهای جاسوسی خاطرهسازی خواهیم بود.
سپس اعلام شد که مبارزات Free Flow با ضربات خشن و بیرحم طراحی شدهاند؛ بازیکنان قادر خواهند بود دشمنان را در آغوش گرفته و آنها را به محیط پرتاب کنند، چیزی که به جریان درگیری سرعت و هیجان میبخشد.
علاوه بر این، تیم توسعه تأکید کرد که با وجود امکان حرکت آرام و مخفیکاری شبیه Hitman، بازیکن میتواند با ورود مستقیم و گفتن دیالوگ گیمپلی پرشتابتری را تجربه کند .در ادامه، اعلام شد که فلسفه اصلی بازی ارائه «اوج فانتزی جاسوسی» است؛ عبارتی که توسط هاکان آبرک، مدیرعامل استودیوی IO، استفاده شد. این اثر قرار است بر اساس ساختار سهگانهی Hitman: World of Assassination شکل گیرد و مأموریتهایی طراحی شود که از قویترین تیمهای طراحی مأموریت از پروژههای دیگری چون The Division و Avatar: Frontiers of Pandora بهرهمند شدهاند.
در مصاحبهای جداگانه، کریستین الوِردام (Christian Elverdam)، مدیر ارشد خلاقیت، گفت:
ساخت یک بازی باند متفاوت از Hitman در حقیقت «خارج شدن از منطقه امن» برای تیم بود. هدف ایجاد نسخهای کامل، سینمایی و تمامعیار از باند است، نه صرفاً جایگزینی ایجنت ۴۷ با شخصیتی جدید . هدف خلق «نسخه ۳۶۰ درجه از جیمز باند» بوده؛ بدین معنا که بازی تنها به تیراندازی محدود نشود و شامل رانندگی، مبارزه، و لحظات دراماتیک سینمایی باشد—عناصری که فراتر از سبک کلاسیک تیراندازی قرار دارند .Hitman از نگاه بازیخورهای عمومی فقط قتلهای متوالی به نظر میآید، اما در عمل روی گیمپلی غیرخشونتآمیز بسیار تمرکز دارد. این تجربه به عنوان باند کمک کرده تا لحظات بدون تیراندازی را هم طبیعی و جذاب طراحی کنند.
در پایان، الوِردام اشاره کرد تیم با پذیرش نقاط ضعف و یادگیری مهارتهای جدید، قدم در مسیری ناآشنا گذاشته. همانطور که نواختن پیانو در اولین تجربه ناهماهنگ است، توسعه بازی نیز با دشواریهایی همراه بود، اما این رشد برای خلق نسخهای نو و متفاوت از شخصیت باند ضروری به نظر میرسید.
در مجموع، ۰۰۷ First Light یک پیشدرآمد اصیل برای این فرنچایز جاسوسی محسوب میشود و قرار است در سال ۲۰۲۶ برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲ و PC منتشر شود.
نظرات کاربران