شرکت وارنر برادرز دیسکاوری که با کاهش عملکرد تجاری دست و پنجه نرم میکند، امروز اعلام کرد شرکت را به دو نهاد عمومی یکی برای پخش آنلاین و تولید محتوا و دیگری برای تلویزیون سنتی، تقسیم خواهد کرد.
«دیوید زاسلاو» مدیرعامل وارنر برادرز دیسکاوری همچنان مسئول بخش مرتبط با پخش آنلاین خواهد بود و «گونار ویدنفلز» مدیر مالی شرکت که به خاطر یافتن راههای جدید برای کاهش هزینههای گذشته شناخته میشود، هدایت شرکت تلویزیونی را بر عهده خواهد گرفت.
این جداسازی مشروط به بسته شدن قرارداد و سایر شرایط قرار است تا اواسط ۲۰۲۶ تکمیل شود. زاسلاو در بیانیهای گفت:
ما با فعالیت به عنوان دو شرکت مستقل و بهینه شده در آینده، این برندهای نمادین را قادر میسازیم تا تمرکز دقیقتر و انعطافپذیری استراتژیک موردنیاز برای رقابت موثرتر در فضای رسانهای در حال تحول امروزی را داشته باشند.
این شرکت از راهبردی که اخیرا توسط رقیبش Comcast اجرا شد، الگوبرداری کرده است. آن شرکت در حال تفکیک NBCUniversal است و قصد دارد بیشتر شبکههای کابلی خود را در یک شرکت عمومی جدید به نام Versant قرار دهد و داراییهای مربوط به پخش تلویزیونی و استریم را تحت نام شناخته شده NBC حفظ کند.
وارنر از زمان شکلگیری از ترکیب WarnerMedia متعلق به AT&T و شرکت سابق Discovery Communications با موانع زیادی مواجه بوده است. وارنر تحت مدیریت زاسلاو استراتژیهای استریم را تغییر داد و شبکههای کابلی بزرگ مانند TNT و TBS را از محتوای اصلی موردنیاز برای رشد محروم کرد.
اخیرا به نظر میرسد که وارنر به نوعی ثبات دست یافته است. سرویس استریم مکس مخاطبان خوبی برای سریالهایی مانند The Pitt و White Lotus پیدا کرد. همچنین وارنر با وجود از دست دادن NBA قراردادهای توزیع جدیدی با شرکتهای کابل و ماهواره منعقد کرده که از نظر داخلی شرایط مطلوبی تلقی میشوند.
شرکت پخش آنلاین شامل استودیوهای تلویزیونی و سینمایی وارنر و HBO و HBO Max و همچنین یک بخش مرتبط با بازیها و تجربیات خواهد بود. تمرکز این شرکت بر گسترش سرویس استریم HBO Max و سرمایهگذاری در برنامههای محتوایی خواهد بود.
نظرات کاربران