بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت Capcom در جریان رویداد Spotlight، به نظر میرسد این شرکت مسیر توسعه نسخه نهم از مجموعه محبوب Resident Evil را در طول پروژه به کلی تغییر داده است. این بازی که هم اکنون Resident Evil Requiem نام دارد و تمرکز زیادی روی عناصر ترس و بقا از خود نشان میدهد، در ابتدا به عنوان یک تجربه چندنفره آنلاین و جهان-باز در دست ساخت بوده است.
تصاویر نشان داده شده در جریان رویداد Spotlight، نشان میدهد که روند ساخت بازی Resident Evil 9 در مراحل اولیه، مسیری کاملاً متفاوت را دنبال میکرده است. طبق گفته کارگردان این عنوان، کپکام در ابتدا قصد داشت با فاصله گرفتن از فرمول سنتی ارائه داستانی غنی در عین فراهم کردن ترس و المانهای بقا، یک بازی بزرگ چندنفره و جهان-باز را منتشر کند. این تصمیم در حالی گرفته شده بود که جامعه بازیکنان و منتقدان همواره از دور شدن این سری از ریشههای ترسناک خود ابراز نگرانی کرده بودند.
با این حال، به نظر میرسد بازخوردهای جامعه طرفداران و موفقیت تجاری بلندمدت عناوینی مانند Resident Evil 7 که به ژانر وحشت وفادار بودند، کپکام را به بازنگری در استراتژی خود واداشته است. در ادامه، تصاویری از نسخه اولیه بازی Resident Evil 9 را مشاهده میکنید:
در نتیجه این تغییر مسیر، پروژه اولیه کنار گذاشته شد و تیم توسعهدهنده به نقطه آغاز بازگشت تا یک تجربه خالص و دلهرهآور را خلق کند. پیش از این نیز برخی منابع داخلی مانند Dusk Golem، تایید کرده بودند که چندین نسخه از RE9 در طول فرایند تولید توسعه یافته بود اما هر بار، برای دنبال کردن هدفی دیگر این نسخه اولیه کنار گذاشته میشد. نمونهای از این موضوع در صحبتهای اخیر کارگردان بازی نیز مطرح شده است، زیرا ظاهرا قرار بود شخصیت لیان کندی، قهرمان اصلی داستان Resident Evil Requiem باشد که این مورد نیز به سرانجام نرسید.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
نظرات کاربران