پس از اعلام اخراجهای گسترده در مایکروسافت، چندین استودیو پروژههای لغو شده، تعدیل نیروی گسترده و خطرات بیشتر برای ورشکستگی را اعلام کردهاند. تیم Romero Games که یک استودیوی کوچک تأسیس شده در سال ۲۰۱۵ است، اعلام کرد که Bethesda Softworks تأمین مالی یک بازی معرفی نشده را لغو کرده است.
البته Romero Games تنها استودیویی نیست که با این وضعیت مواجه شده است. این تیم اعلام کرده که چندین استودیوی دیگر نیز که روی پروژههایی معرفینشده کار میکردند، با لغو تأمین مالی از سوی Bethesda Softworks، بازوی بخش نشر شرکت که در کنار Bethesda Game Studios فعالیت دارد، روبرو شدهاند.
استودیو Romero Games در سال ۲۰۱۵ توسط جان رومرو و همسرش برندا در شهر گالوی ایرلند تأسیس شد. این تیم مشغول توسعه یک بازی شوتر اول شخص معرفی نشده بود، اما با عقبنشینی بتسدا از تأمین بودجه، ممکن است این پروژه نیز به طور کامل کنار گذاشته شود.
تیم Romero Games طی پیامی در شبکههای اجتماعی نوشت:
خبر دشواری برای بهاشتراکگذاری داریم. شب گذشته مطلع شدیم که ناشر ما، تأمین مالی پروژه تیم به همراه چند پروژه معرفی نشده دیگر در استودیوهای مختلف را لغو کرده است. این تصمیم، اقدامی استراتژیک در سطوح بالای ناشر بوده که خارج از حوزه دید و کنترل ما اتخاذ شده است. با تمام وجود آرزو میکردیم که کاری هرچند کوچک، برای جلوگیری از این نتیجه میتوانستیم انجام دهیم.
این تصمیم به هیچ وجه بازتابی از عملکرد تیم ما یا کیفیت پروژه نیست. ما تمامی مراحل کلیدی را به موقع و با موفقیت پشت سر گذاشتیم، همواره بازخوردهای بسیار مثبت دریافت کردیم و بدون مشکل از همه ممیزیهای داخلی عبور کردیم. به کاری که انجام دادهایم و تیم با استعدادی که پشت آن ایستاده، بینهایت افتخار میکنیم. بهترین تیمی که تا به حال با آن کار کردهایم.
در حال حاضر، در حال بررسی گزینههای پیش رو هستیم و تلاش میکنیم تا از تیممان حمایت کنیم. بسیاری از ما بیش از یک دهه، و برخی حتی بیش از ۲۰ سال با هم کار کردهایم. امروز روز بسیار سختی است و از رسیدن به این نقطه دلشکستهایم. اگر از فرصتهای شغلی یا راههایی برای کمک به اعضای فوقالعاده تیم ما اطلاع دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید. از همه افرادی که در این دوران سخت از ما حمایت، مهربانی و دلگرمی نشان دادهاند، صمیمانه تشکر میکنیم.
Bethesda Softworks یکی از شرکتهایی بود که در جریان اخراجهای گسترده مایکروسافت متحمل ضربه شد؛ موجی که حدود ۹٬۰۰۰ نفر از کارکنان شرکتهای زیرمجموعه و شاخههای مختلف را تحت تأثیر قرار داد. در لینکدین، بسیاری از کارکنان بتسدا اعلام کردند که اخراج شدهاند و برخی دیگر نیز از قرار گرفتن در معرض خطر تعدیل نیرو خبر دادند.
یادداشت داخلی فیل اسپنسر به کارکنان، که پیرامون این اخراجهای گسترده و اثرات شدید آن بر تیم ایکس باکس بود، به بیرون درز کرد و در فضای مجازی منتشر شد. در میان استودیوهایی که از این اقدام آسیب دیدند، نام برخی از استودیوهای توسعهدهنده سری Call of Duty از جمله Raven Software و Sledgehammer Games دیده میشود.
نظرات کاربران