بازی بعدی God of War اگر در اساطیر مصر روایت شود، میتواند با الهام از خدایان دروازهای Duat، باسفایتهایی مشابه والکریها داشته باشد.
با اینکه هنوز اطلاعات رسمی درباره نسخهی بعدی سری God of War منتشر نشده، دنبالهای برای God of War: Ragnarok که بر پایه اسطورهشناسی مصر ساخته شود همچنان پتانسیل بالایی دارد، بهویژه اگر بخواهد باسفایتهایی مشابه والکریها ارائه دهد. ۲۰۱۸ God of War، هم ریبوت این مجموعه بود و هم ادامهای برای داستان کلاسیک آن، با این تفاوت که کریتوس از اسطورههای یونانی به سراغ خدایان اسکاندیناوی رفت. اما برنامه اولیه سانتا مونیکا، تمرکز بر اسطورههای مصر بود. بهجز شایعاتی درباره یک نسخه فرعی ۲.۵ بُعدی با محوریت یونان، برخی لیکها نیز ادعا کردهاند بازی بعدی God of War برنامههای قدیمی برای نسخهای با الهام از مصر را زنده خواهد کرد.
اگر این لیکها صحت داشته باشند، این نسخهی احتمالی God of War میتواند از گنجینهی غنی اسطورههای مصر بهره ببرد؛ از باورهای مرتبط با جهان پس از مرگ تا خدایان و موجودات اسطورهای گوناگون. برخلاف اسطورهشناسی نورس و افسانههای مربوط به والهالا و والکریها، در اسطورهشناسی مصر هیچ معادل مستقیمی وجود ندارد که مستقیماً در نقش باسفایتهای اختیاری استفاده شود. اما بسته به اینکه نسخهی مصری God of War چطور داستان، شخصیتها و دنیایش را روایت کند، میتواند از مفاهیم مرتبط با Duat (جهان پس از مرگ در اسطوره مصر) استفاده کند و جایگزینی قوی برای آن ارائه دهد.
حضور پررنگ والهالا در God of War: Ragnarok و DLC آن کاملاً قابل پیشبینی بود، بهویژه با توجه به نقش والهالا بهعنوان سرای پس از مرگ جنگجویان. محتوای اضافه Valhalla در Ragnarok به ایجاد ارتباطی قویتر میان دوگانه نوردیک و نسخههای یونانی مجموعه کمک کرد، ضمن اینکه مفاهیم مرتبط با جهان پس از مرگ را هم با والکریها پیوند داد. همچنین، با حضور فریا بهعنوان ملکه سابق والکریها و یکی از شخصیتهای کلیدی در هر دو نسخه ۲۰۱۸ و Ragnarok، طبیعی بود که کریتوس در طول این دو بازی با والکریها مواجه شود و با آنها بجنگد.
اما یک نسخهی مصری از God of War نمیتواند همان رویکرد را تکرار یا شخصیتهایی مشابه معرفی کند، چرا که در اسطورهشناسی مصر معادلی برای والکریهای زن وجود ندارد. خوشبختانه، بازی بعدی میتواند بهواسطهی عمق بالای اسطورههای Duat و خدایان وابسته به آن، به کاوش در مفاهیم مرتبط با جهان پس از مرگ ادامه دهد و جایگزینی برای باسفایتهای اختیاری مثل والکریها بیابد. بهطور خاص، با بهرهگیری خلاقانه از خدایان دروازهای دنیای زیرزمینی، نسخهی مصری God of War میتواند جایگزینی مناسب برای والکریها ارائه دهد.
چطور God of War میتواند از خدایان دروازهای Duat الهام بگیرد
همانطور که نسخههای قبلی God of War بیشتر تمایل داشتند که خدایان و الههها را در نقش باس یا آنتاگونیست وارد بازی کنند، اگر نسخه بعدی از اسطورهشناسی مصر الهام بگیرد، منطقی است که همان مسیر را ادامه دهد. در حالی که این به معنای حضور شخصیتهایی مانند رع، اوزیریس، آنوبیس و دیگر خدایان اصلی در خط داستانی خواهد بود، استفاده از خدایان دروازهای این امکان را میدهد که بازی شخصیتها و موجودات اسطورهای کمتر شناختهشده را نیز به تصویر بکشد. بهعلاوه، با توجه به اینکه تعداد این خدایان در متون مختلف مانند نقاشیهای دیوارهای «دره پادشاهان» یا متون تدفینی متفاوت است، بازی میتواند از این منابع الهام به خوبی استفاده کند.
چه بازی بعدی God of War از «هفت خدا، نگهبان دروازه و قاصد» در کتاب مردگان الهام بگیرد، یا از «بیست و یک دروازهی مخفی قصر اوزیریس در سرزمین نیها» (Field of Rushes)، این شخصیتها میتوانند نقش والکریها را ایفا کنند. همچنین، این بازی بالقوه میتواند شرطی بگذارد که برای دسترسی به این باسفایتها، بازیکن باید «نامهای مخفی خدایان» را بیابد درست مطابق با سنتهای اسطورهای مصر.
نظرات کاربران